Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Alltså, det här med tårtor.. (+glassbomb)

Skrivet av Ingrid mfl *lost in space*
Vad är en god fyllning egentligen? Börjar känna att det är jätteknepigt att hitta fyllningar, och allra helst kombination av fyllningar, som folk uppskattar.
Någon som har förslag?!
Börjar få riktigt dåligt självförtroende på det här med tårtor. Tyvärr tycker jag det är kul att göra dem så jag vill gärna ha en till kalasen.

Sen skulle jag gärna vilja ha förslag på fyllning i glassbomb. Den ska vara till dagis och får inte innehålla ägg eller nötter/mandel. Vad vill barn ha?!

Tack på förhand!!
Svar på tråden: Alltså, det här med tårtor.. (+glassbomb)

Vet inte riktigt vad en glassbomb är men

Skrivet av  Jessika
jag gjord en gång en glass/parfait i en djup skål. Sedan tryckte jag ned en mindre skål så att smeten trycktes ut mot kanterna. Jag fick nog tynga den den mindre skålen så att den hölls kvar. Sedan frös jag in detta och tog därefter bort den mindre skålen. Fyllde den med nonstop och vände den upp och ned så när man skar i glassen så föll det ut godis. OBS! Nonstop tror jag dock kan innehålla spår av jordnötter.
 

tack för tips!!

Skrivet av  Ingrid mfl
har en ålande unge i knäet, men jättetack!!!!!
 

Massor av färsk frukt typ fruktsallad?

Skrivet av  Malin
Kan ju passa bra då det ska serveras på ett dagis. jag hade inte blivit glad om någon förälder bjöd på godis på dagis eftersom min dotter inte äter godis. (Glass tycker jag är okej absolut!) Annars kanske du kan göra en sorbe på tex jordgubbar och fylla med, det blir nog fint?

Lycka Till!
 

Tack för svar!!

Skrivet av  Ingrid mfl
Ska ta och höra med personalen också. Bra du skrev det där. Det kan ju finnas andra allergiska eller annat.
 

Artiklar från Familjeliv