Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tar inte tutten ikväll!!!!!!!!!!!!

Skrivet av Sussie m. Oliver 02 & Isabelle 04
Fattar inte vad som hänt. Hon har inte tagit tutten sen i eftermiddags. Då fick hon en flaska erättning efter som vanligt. Sen har hon skrikit och jag har erbjudit tutte och hon har skrikit ännu mer. Tillslut gav mannen henne en flaska trots att jag protesterade och sa att hon inte var hungrig. Hon slukade den. Försökte sticka mellan med tutten då och då men hon bara skriker! Vad göra??? Vill ju amma mera. Hon är 4 månader. Jag ammar och ger tillägg 2-3 gånger per dag.
Svar på tråden: Tar inte tutten ikväll!!!!!!!!!!!!

Sugförvirring

Skrivet av  Cecilia med Juni & Tindra 30/8
Oj, vad jobbigt! Det låter som flaskförvirring. Kan du prova och ge ersättning eller urpumpad mjölk med kopp ett tag och undvika flaska, så kanske det går över. Hon ska sitta upp i famnen och lapa i sig. Det brukar kunna rätta till sig igen, men flaska kan tyvärr störa amningen så här efter en tid. Teknikerna är väldigt olika och mjölken kommer snabbt ut flaskan så barnet kan bli otåligt vid bröstet där det måste jobba mer för mjölken. Prova att erbjuda bröstet när hon sover, eller nästan sover - då brukar barn ha nära till sina instinkter. Hoppas att det löser sig!
 

Tack för dina tips

Skrivet av  Sussie m. Oliver 02 & Isabelle 04
Det funkade då hon halvsov. Flaska har hon fått från hon var nyfödd (tung för tiden) och framåt (min mjölk räcker inte) 2 gånger om dagen. Är nog lat som du säger. Ska försöka att hon inte hinner bli så arg och uppjagad i fortsättningen.
 

Artiklar från Familjeliv