Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Sabina med Anton!

Skrivet av Vildänglarnas mamma
Jag läste ditt inlägg längre ner om hur du kämpar för att kunna sluta nattamma din son. En tanke slog mig, kanske den är helt fel, men jag vill iallafall dela med mig av den. Du berättar att du dricker mycket kaffe för att klara av dina dagar. Du berättar också att din son, trots att han inte äter mycket "riktig mat" är pigg och aktiv, att han inte följer sin viktkurva, samt att han haft (har?)järnbrist. Det skulle kunna ha samband med kaffet. Han kanske dessutom är lika beroende av kaffet i din mjölk som du är. Kanske också det kan ha med hans ilska att göra. Jag är absolut inte någon expert, men själv är dricker jag inte kaffe (gillar inte smaken)och har varit väldigt måttlig med te när jag ammat mina två tjejer (den yngsta ammar jag fortfarande). Jag tycker att jag märkt att de påverkats så att de blivit piggare när jag druckit te.

Bara en tanke alltså.
Svar på tråden: Sabina med Anton!

Bättre sent än aldrig...

Skrivet av  Sabina m Anton Feb -03
...tack för ditt svar! Jo, tanken har slagit mig, och jag har försökt att dra ner på det (vet ju egentligen inte hur mkt jag dricker jmför med riktiga "kaffemaner"), men vissa dagar går det bara inte utan det svarta giftet.
Nu har jag i alla fall bestämt mig för att vi ska sluta amma helt - även om han har ätit betydligt bättre senaste veckan, och nätterna gått ganska bra, så är det för mkt vimsande med bröstet (från både hans och min sida), och för första gången känner jag nu genuint att jag faktiskt vill sluta själv. Nästan två år är ju trots allt inte så dåligt. Nu gäller det bara att lista ut HUR man ska göra det på bästa sätt...!