Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Torsk tips !!!

Skrivet av trollmamma med Axel o Tor
Jag har haft det nu i 2-3mån från o till mer ibland mindre .....testat det mesta nu kör jag Samarin det verkar vara det bästa hitintills. Axel tycker oxå det är ok !
Svar på tråden: Torsk tips !!!

Håller med

Skrivet av  Skorpan
om att av huskurerna är samarin det som funkar bäst.
 

ehhh hur gör du då?

Skrivet av  ulrika m Hedda-03 o Astrid 15/12
löser du upp pulvret o penslar på eller?
Jag fick något blått medel på bvc och har penslat både mej o Astrid.
Men än har det inte försvunnit även om det är mkt bättre.
Så en liten huskur skulle inte sitta dumt.
 

Japp

Skrivet av  Skorpan
Lös upp och tvätta både dig (Båda bröstvårtorna oc vårtgårdarna) och Astrid (munnen) med det flera gånger per dag. Det bör börja kännas bättre på ett par dagar. Gör det det så fortsätt tills besvären är borta och en vecka till. Blir det inte bättre på några dagar så bör en läkare skriva ut mycostatin till er båda kräm till dig och mixtur till Astrid.

Sedan är det viktigt att du är noga med att tvätta händerna och tvättar tex BH i minst 60 grader. Lufta brösten mycket och använd helst inte inlägg, framför allt inte sånna med plast.
 

Det som funkade för mig

Skrivet av  Susanne med Viggo 030721
Jag hade torsk precis i början när Viggo var nyfödd och vi lyckades få bukt med det ganska snabbt mha olika huskurer. Dels gav jag Viggo lite Vichyvatten att dricka mha Apotekets drickskål efter varje amningstillfälle. Jag brydde mig alltså inte om att pensla på just tungan utan Viggo fick några ml som han sedan själv vispade runt i munnen. Till mig själv gjorde jag iordning en ganska stark bikarbonatlösning (1 tsk till 1 dl vatten) som jag baddade bröstvårtorna med efter varje amningstillfälle. Dessutom luftade jag bröstvårtorna mycket.

Alla saker som kom i kontakt med mina bröst eller Viggos mun tvättades noga. Bh:ar i 60 grader och alla plastsaker som mjölkuppsamlare och nappar kokades då och då.

Dessutom slutade jag äta snabba kolhydrater eftersom ett stort intag av sådana göder jästsvamparna i onödan. Det var inte helt lätt att undvika allt socker och ljust bröd, men jag gjorde så gott jag kunde. På bara några dagar med denna kur kändes det bättre och på två veckor var allt borta.

mvh,
Susanne
 

Artiklar från Familjeliv