Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Att vänta tvillingar...

Skrivet av Camilla v17
Har en fråga: Är i v17 och undrar om man kan känna en bebbe längst ner i magen och en längst upp till höger vid revbenen. Det konstiga är att jag tror att livmodern är bara till naveln. Har ej varit på ultraljud än men funderar på om det kan vara två. Om det är en bebbe så kan den väl inte vara så stor redan? Hörde hjärtljud i v 14 längst ner i magen fast jag inte känt något där utan på höger sida länst upp. Hoppas ni fattar, det är helt snurrigt. Hjälp
Svar på tråden: Att vänta tvillingar...

Hihi:0)

Skrivet av  Carola m Robban&Corrinda000514, och Novalie 030523:0) och två till..
När jag väntade mina troll, så tyckte jag att det var rysligt konstiga saker jag kände i magen, för det rörde sig längst ner på ena sidan..och högt upp på andra..och så lång är ju inte en bebis i typ v. 15!!
Alltså måste det vara nåt annat än fosterrörelser...

Jo mors, på ul så visade det sig ju vara två troll!
Så nog kan det kännas som du beskriver det allt:0)

Berätta när du vet hur många det är:0)
 

Jag fattade inte trots att jag kände...

Skrivet av  Nette m Alice 021005+Ville&Tuva 040531
Jag hade verkligen inte den minsta aning innan UL att det var två men tänkte -att det är mig en rörlig liten krabat jag har i magen. För jag kände precis som du rörelser på uppe vid ena sidan och nere vid den andra...
Fick också för mig att den måste vara en STOR bebis så lång som den verkar vara...

Men det visade sig vara två =)

Kram
 

Jag skall på ul den 12 januari

Skrivet av  Camilla v17
Kan man känna det på fler sätt? Vet ni också om man kan se könet när man gör ul så sent som vecka 18.
 

Spännande !

Skrivet av  Nette m Alice 021005+Ville&Tuva 040531
Ser fram emot att få höra efter den 12/2 om det är två!
Det var i slutet av januari-04 vi var på UL och fick tvillingbeskedet. Då ska du ha ngn gång i juni/juli då?

Vi kollade könen på det obligatoriska UL, men jag var ju då nästan i v20. Det var lite svårt att se då men vi tyckte att det såg ut som en flicka och en pojke.
Även vid senare UL kollade vi och de bekräftade att det var en av varje.

När jag väl fick tvillingbeskedet så förstod jag varför jag varit så i obalans i humöret - sååå mycket mera hormoner....
Och varför jag mått så mycket mera illa än första gången.
Tyckte också att min livmoder växte lite väl fort.
Men det här är ju så olika från person till person, hur man mår och hur magen växer mm.

Håller tummarna för att du får ett tvillingbesked vid UL. Det är faktiskt toppen med två små även om det kan vara svårt att tro det i den kaotiska känslostorm man hamnar i.

Kram
 

Tack...

Skrivet av  Camilla v17
Jag hoppas verkligen att det är två, det hade varit så roligt. Jag känner mig redan stor i magen alltså. Men vi får se.
 

Anade inget...

Skrivet av  C m Niklas o viktor
men jag var väldigt stor tidigt. Det var först på UL som vi fick veta att det var tvillingar och innan dess hade det inte ens funnits i mitt huvud att jag skulle kunna få tvillingar. Däremot var det första UL-sköterskan sa när hon drog med staven över min mage:
Jaha, det var det jag trodde när du kom in, det är två. Tvillingar!
Om du har Ul den 12 får du ju snart veta. skriv gärna och berätta hur det gick.
 

Hur stor var du då och vilken vecka var det ul?

Skrivet av  Camilla v19
Jag är ju i vecka 19 och har haft livmoderkanten någon cm under naveln fast det rör sig bredvid med. Mina bröst är enorma mot innan, har gått upp 2,5 kg
 

Sorry, är i vecka 18 ju

Skrivet av  Camilla v18
.
 

Artiklar från Familjeliv