Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tvillingkurs?

Skrivet av Skakis med bf i juli
Såg på Tvillingklubbens hemsida att de anordnar en föräldrakurs för blivande tvillingföräldrar. Är det någon här som har gått den? Är den "något att ha"? Vi som har barn sedan tidigare - är det något för oss också?
Svar på tråden: Tvillingkurs?

Ja....

Skrivet av  Sunshine m. Ludde & Alex - 03
...vi gick på den, och nja...jo visst tyckte jag att det var bra, för man fick ju lite inblick i hur det kommer att bli med två på en gång, men sen har jag ju lite negativa åsikter om själva föredragshållaren som jag tyckte var lite väl insnöad på vissa saker bara för att det var just si och så för just henne när hon fick barn......Men det kanske inte är just den personen som håller i alla kurser.....:-)

Men jag tycker ni ska gå på den, det var intressant. (dessutom kommer jag ihåg att jag var otroligt intresserad av att suga in all information om tvillingar som jag kunde komma åt, så alltid lär man sig något! *ler*)
 

Nej...

Skrivet av  C m Niklas o Viktor
Vi gick inte på den men väl en föreläsning som de höll på sös då när jag var gravid som speciellt inriktade sig på tvillinggraviditeter. Det var intressant och man fick besöka neo som en hel tvillingföräldrar faktiskt kommer i kontakt med.
Bor du i Stockholm? Ring tvillingklubben och hör.
Det var Britta Alin Åkerman som höll i seminariet på SÖS.
Hon har tillsammans med Peter A Thomassen och Birger Winbladh skrivit en (tycker jag) jättebra bok om tvillingar som heter Par i barn. Rekomenderas!!!
 

Artiklar från Familjeliv