Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag deltog i en undersökning idag...

Skrivet av Kaka
Det var lite frågor som "vem försörjer familjen", "tycker du att ni har det jämlikt" och "vem klagar mest på oordning hemma". Men sen kom det en fråga: "Vem fixar bilen om den går sönder?". Detta var den ENDA fråga där det var en konkret situation, frågan om vem som strök eller diskade var inte med. Varför, frågar jag mig? Varför ta man med en "typiskt manlig" syssla och inte en "typiskt kvinlig"??

Kan tillägga att undersökningen var gjord av gymnasieelever.
Svar på tråden: Jag deltog i en undersökning idag...

Men det förstår du väl?...

Skrivet av  Heléna med två söner, -02 & -03
Den som lagar bilen som ev går sönder vartannat år slipper ju göra hemsysslorna :o) Håller med dig om att det är knäppt. Och av gymnasieelever? Hade ju hoppats att den generationen hade kommit längre (om man nu skall dra riktigt stora växlar).
 

vartannat år

Skrivet av  uk
vilken drömvärld lever du i? Våra bilar går då sönder på nått sätt titt som tätt. Har just haft båda på verkstad för trasiga avgassystem. Och det är ändå relativt nya bilar.
 

Ja du...

Skrivet av  Heléna med två söner, -02 & -03
vi har väl haft tur med vår bil. Men om ni har bilarna på verkstan och inte lager dem själva så spelar det ju ändå ingen roll (tänker på frågan i gymnasieelevernas umdersökning).
 

Man oagar ju alltid själv det lilla man kan

Skrivet av  uk
innan man ger upp och ringer verkstan. SÅ mycket pengar har vi inte att vi frivilligt tar dom till verkstan. Men det finns massor av fel på bilar som vi inte klarar av själva..
 

Fast

Skrivet av  Kaosmamman
det är ju inte DEN generationens fel, om du nu menar gymnasieeleverna. Det är väl femtiotalisternas fel eller vad föräldrarna nu är, som jag ser det iaf. Men i övrigt håller jag med dig. En del menar när det handlar om jämställdhet hemma att om mannen byter däck och fixar med bilen så är det ok att kvinnan diskar, tvättar och lagar mat. Även om man lägger ner mycket tid på en bil så är det knappast lika mycket som på disk mat och tvätt. Och är det det så är det ju en fanatisk bilälskare...
 

Jag har väl inte sagt att...

Skrivet av  Heléna med två söner, -02 & -03
det är den generationens fel. Det är väl den generationsens föräldrars fel (och hela samhällets).
 

Skrivet av  Kaosmamman
jag övertolkade nog det du skrev, ber om ursäkt=)
 

Hahaha

Skrivet av  kvinnan
Det gör jag, kvinnan i familjen, som nästan allt annat..
 

Intressant...

Skrivet av  Kaosmamman
det man förväntar sig här är väl att mannen försörjer och kvinnan klagar eller;) Så enkelt det kan vara...
 

Kosntigt hushåll här i sånna fall *s*

Skrivet av  Kaka
Här har jag mest inkomst just nu, och jag bryr mig nog minst om städningen åxå. Tillfälligt iofs, men ändå!
 

Artiklar från Familjeliv