Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

vad ska man gora?

Skrivet av fortfarande anonym
Hej !. Jag ar styvmamma til två barn och mamma till en bebis på nio månader. Då min man jobbar tar jag sjalv hand om laggning, nattvakt och morgonpasset for min lilla dotter. Under semestern har vi delat på detta for forsta gången och det har kannts oerhort skont. Nu renoverar vi dock hemma under sista semesterveckan, och arbetsfordelningen blir att jag passar dottern medan min man arbetar på huset. Han sager att om han ska orka arbeta så kan han inte ta hand om dottern. Detta forstår jag, men !!! Hur kommer det sig att han istallet orkar sitta uppe till fyra på morgonen och titta på TV/surfa på natet nar han inte orkar ta hand om dottern? Jag forstår om han ar slut efter en arbetsdag, men då orkar man val inte vara uppe till 4, isåfalll orkar man val med dottern också? Vad tycker ni? Jag anser att dottern kommer i forsta hand.
Svar på tråden: vad ska man gora?

usch!

Skrivet av  Emma m. Jakob 020711
Jag kan förstå att man behöver en paus, men det där gör mig faktiskt lite illa berörd. Att han jobbar är inget alibi för att slippa ta ansvar när han inte gör det. Lämna karln ensam med barnen emellanåt!
 

Artiklar från Familjeliv