Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Många klagar på

Skrivet av PA
att deras man/sambo inget gör hemma. Hur man än vänder sig har man ändan bak, min sambo verkar ibland tycka det är viktigare att tvätta och städa när han är ledig än att ta med ungarna på nåt kul. Det har han efter morsan sin.
Svar på tråden: Många klagar på

Har det likadant

Skrivet av  Ullen61
Min man sköter det mesta hemma, städar, tvättar, diskar. Han tycker att barnen ska hitta på saker själva. Hans föräldrar gjorde aldrig något tillsammans med sina barn, men höll hemmet prydligt. Delvis håller jag med honom, men jag tycker själv att det är mycket roligare att göra saker med barnen än att städa. Så för mig är det tur att han trivs med att städa, men ibland tror jag att barnen skulle tycka att det vore roligt att få göra mer saker med honom. När vi är i fjällen och fiskar tillsammans hela familjen är barnen överlyckliga.
 

Nåja,

Skrivet av  PA
idag har han i alla fall FRIVILLIGT åkt till Leksand sommarland med alla 3 (visserligen tillsammans med mormor och morfar och min bror med familj, men ändå...)
Själv jobbar jag, men känner ärligt talat att jag hellre skulle vilja vara hemma och storstäda eftersom det ser ut som efter en orkan där. Nåja, sista helgen jag jobbar nu på ett tag så jag får väl ge mig till tåls.
Sambons föräldrar gjorde nog aldrig nåt med sina barn heller, de verkar inte vara så intressreade av barn, men skaffade ändå fem stycken (!?).
 

Samma här!

Skrivet av  Lena_O
När sambon kommer hem, så är det sopskyffeln som åker fram först... sedan får man en puss...