Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Älskar min kille!!!

Skrivet av marion78
Jag måste bara säga att min sambo är underbar! Visst jobbar han hela dagarna och kommer inte hem förrän vid 18.00 varje dag. Då har jag gjort allt hushållsarbete, men han tar direkt hand om våran son på 5 månader. Det mest beundransvärda är att jag får sova i eget rum på nätterna!! Vi har haft en jobbig start och det slutade med att jag inte kunde sova. Sonen vaknar nu flera ggr/natt och jag har legat vaken och inte kunnat somna om. Är han inte snäll som hjälper till på det viset??? Nu har jag chans att ta hand om en gnällig son på dagarna utan att tappa tålamodet. Önskar att fler hade samma chans som mig. Kram till alla från mig/Maria
Svar på tråden: Älskar min kille!!!

ok?

Skrivet av  .
.
 

Hann inte skriva förr

Skrivet av  Nu hade Mio tid att skriva
men undrar om inte det är helt självklart?
Jag menar om du har hand om din son hela dagarna så naturligtvis så vill väl pappan leka och umgås med sitt barn när han kommer hem . Jag menar,ni har ju arbetat båda två ...du hemma och han borta .Har du problem att sova och ahn inte så ska du väl få sova ostört ett tag tills du reparerar dig....
Tycker att det är självklart att hemarbetet särskilt med små spädbarn ,är lika värt (eller mer) som förvärvsarbetet.
Hoppas bara en dag att man slipper läsa sådana inlägg som en hyllning för en förstående man ,utan att det precis som för mig är helt självklart!
 

Min man gör samma sak...

Skrivet av  Trillian m Casper o Saga bf 13/9
... med den skillnaden att jag inte gör allt hushållsarbete. Och att jag inte har eget rum. Vi brukar göra så att han tar tidiga nattpasset och jag det sena, så känns det rättvist (jag har ju möjlighet att slumra till på dagen också.
Det har åtminstone varit så vid tidigare föräldraledigheter och det kommer att bli så nu igen.

Min man har också varit hemma med bebis och vet hur trött man kan bli... och att man behöver vila när man kan och inte slänga sig på dammsugare o tvätt när bebisen är lugn.

Jag anser det inte vara "snällt" av maken att ta barnen en stund på kvällen så att jag får lite "vuxentid". Det är ju hans plikt som pappa att vara med barnen, samtidigt som det är kul för honom att få tid att vara med dem.
 

Gullig pappa

Skrivet av  mamma till tre
tycker jag han verkar vara. Visst har du jobbat hela dan när du tagit han om er bebis, men det har ju han gjort också, så han är nog lika trött som jag.
Gulligast av allt att du får sova i eget rum, för det kan behövas när man är uttröttad. Men du kommer säkert att göra samma sak för honom den dagen det behövs.
 

gulligulligulligull..

Skrivet av  Helena
sicken gulligull-pappa han verkar vara, verkligen. Riktigt ruskigt gullig, att vilja umgås med sitt barn när han kommer hem från jobbet så att mamman får "vila", bara en sån sak!! Så gulligt *ryser*.!
 

Han har ju jobbat lika mycket som hon

Skrivet av  mamma till tre
Så varför ska han fortsätta jobba och hon vila? Det kan man ju undra lika gärna. Han behöver säkert sova lika mycket som hon. Att sova varanna natt vore jämlikt och rättvist, men när han tar varje natt så ÄR han snäll och gullig.
Att sköta ett barn är ett jobb, men det är det även att yrkesarbeta, men det låter inte som att du vet nått om det, utan bara är ironisk så fort nån tycker att en man har gjort nått bra. Mycket otrevlig inställning.
 

Blir så ledsen!

Skrivet av  marion78
Det var ju inte meningen att få massa dumma kommentarer från er... Jag berättade bara hur jag känner det. Visst förstår jag att jag inte är ensam med att ha pappor som tar hand om barnen när de kommer hem, men det jag uppskattar är att jag efter en djup depression får eget rum och inga vakennätter! Ett tag orkade jag inte ens tänka på en framtid! Därför ville jag bara skriva att jag älskar min kille! Förstår bara inte varför ni måste skriva så negativt om det... Tårarna trycker i ögonen och ville bara skriva av mig lite...
 

marion78

Skrivet av  mio
det kanske är så att du valde fel snackgrupp för ditt inlägg?
hade du skrivit på tex mammsnack hade nog ingen brytt sig på det sättet. men nu skrev du på ett snack som handlar om jämlikhet där det debatteras. så att här tala om att ens respektive gör det varje vettig människa borde göra för den dom älskar blir liksom ett inlägg i debatten, inte bara en kärleksförklaring.
 

marin78

Skrivet av  L M
ta inte åt dig av alla kommentarer. Vem vet, dom kanske är avundsjuka:-)
 

Heh

Skrivet av  Pallas
mamma till tre: Han har jobbat lika mycket som hon så varför ska han fortsätta, skriver du. Ja, kanske för att hon behöver det?

marion78: som sagt du skrev inlägget på ett debattforum omjämlikhet, så därför håller jag med mio på den punkten. För och Emot kanske passar bättre om du bara vill uttrycka din kärlek, men du är aldrig skyddad från kommentarer. Då får du nog sluta skriva på Internet är jag rädd. Det är ju sött av din kille, men ärligt talat, en man som inte tog det ansvaret när det behövs, vill man ha en sån?

LM: ja, jag är skitavundsjuk på alla som lever i sina egna små världar där det inte är nåt negativt att kvinnan ses om primärvårdare av barn och hem *NOT*
 

Usch på dig!!

Skrivet av  Linda
Vikken ironi
 

Hejje Marion78 !

Skrivet av  Linda
Tycker att ditt barns pappa är jätte bra.
Själv har ja nog inte sovit en hel natt på flera år!
Kanske har haft nån sovmorron ibland men mer är det inte.
Var tacksam för att han tar nattdelen :0) Glad för din skull att du orkar me dagarna bättre nu.
Det är nog många som önskar att dom hade som du, det är juh ingen självklarhet direkt. (kanske för några som befinner sig här inne) Att jobba och slita hela dagarna på jobbet för att sen vara vaken med barnet på natten, det är nog inte många som gör. Att "vi" är hemma hela dagarna med barnet (föräldraledighet som de så fint kallas ... ledighet *hmf* ) Det är juh oxå ett jobb, heltides jobb :0) så vi latar oss juh inte iaf.
Tycker att du ska vara stolt över att han tar barnet !!
Så de så!
 

Jag tycker att du har en

Skrivet av  HElen
snäll och omtänksam kille. Det är inte en självklarhet här hemma hos oss att pappan hjälper till, så enligt mig är du lyckligt lottad.
Tyvärr så får man räkna med en del mindre roliga svar när man skriver inlägg.
Men försök att inte ta åt dig.
Och man får verkligen passa sig så att man inte ställer sina frågor i fel snackgrupp. Börjar tro att man måste vara expert för att få skriva inlägg.
Kramar till dig
 

Synd

Skrivet av  Pallas
att ni tog de kritiska inläggen så.

Om ni funderar lite, tycker ni då inte själva att det är synd att det inte är självklart att man delar på föräldraansvaret?

Jag tycker också att marions kille är bra, men helt ärligt: hur många såna här hyllningsinlägg har du sett tillägnade mammor som gör detsamma dagarna i ända?

 

Jo, jag vill ju egentligen

Skrivet av  HElen
inte ha det så här. Skulle vekligen föredra att båda delade på föräldraansvaret och ansvaret för hemmet.
Men jag är så feg och konflikträdd, det erkänner jag. Jag liksom finner mig i situationen, frågan är väl hur länge man orkar.
Tycker bara att det är synd att marion blev påhoppad och ledsen. Hon skrev ju inget elakt.