Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lyckligt lottad

Skrivet av En annan mamma
Jag vill bara dela med mig av känslan av att vara väldigt lyckligt lottad. I min enfald har jag länge trott att alla i min ålder, och särskilt i min bekantskapskrets, har det som vi i vårt förhållande. Men icke! Man blir ständigt förvånad över att så få pappor tar ut föräldraledighet längre än en kvart, och över hur det bråkas om vem som gör vad hemma, och hur pappan upplevs vara en "gäst" i hemmet och familjen.
Jag är så glad över att ha det som jag har det. Min man jobbar deltid för att kunna både hämta och lämna på dagis, så att jag ska kunna jobba mer en period just nu. Eftersom jag jobbar kanske 150 % den här perioden, gör han också allt hemma. Och det bästa av allt - han har inte en enda gång blivit trött på arbetsfördelningen. MEN: så här vill man ju inte ha det jämt. Det är ju inget mål i sig att han ska göra MER än mig i jämställdhetens namn. Jag längtar tills arbetet har lugnat ner sig så vi kan återgå till det normala, som för oss är att vi är ett team där vi faktiskt hjälps åt med allt tills det är färdigt.
Svar på tråden: Lyckligt lottad
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv