Annons:
  Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag tror jag gått i hustrufällan.

Skrivet av Annapanna
Jag och min man jobbar som poliser båda två. När vi ville ha barn så klev jag av skiftesjobbet och började dagtid måndag till fredag. Dels så hade jag svårt med nätterna, men främsta skälet var att så ska det vara.

Nu har vi två barn och jag har insett att jag bara hatar mitt inrutade liv! Är jätteavundsjuk på maken som ibland har ledig tid för sig själv mitt i veckan. Sån tid som jag aldrig har! För de helger maken jobbar så är jag ju "fast" med barnen och de helger han är ledig vill jag att vi ska umgås allihop.

Jag är dessutom inte en liten bullbakande fru som gärna gå hemma med barnen när maken jobbar. Jag önskar jag var sån och jag har trott jag kunnat bli sån!

Är jag knäpp som längtar tillbaka till skiftet och är det någon som tycker att borde våga ta chansen och gå tillbaka?
Svar
Nä, det är väl inte knäppt
en fråga är väl varför han har ledig tid mitt i veckan? Han borde väl ha barnen om han är ledig?
Skrivet av  PBSthlm
Dagis vill inte
att mitt lilla barn ska vara borta för många dagar i veckan. Hon brukar vara ledig med sin pappa en gång i veckan. Sonen går i skolan.
Skrivet av  Annapanna
Det är såna där kommentarer som
gör att man undrar om dagis är till för barnen eller barnen till för dagis...?
Jag har själv haft skiftjobb och haft barn på dagis väldigt oregelbundet. Det ska väl inte dagis bestämma om ert barn ska vara hemma med sin lediga förälder eller på dagis!
Skrivet av  a
Skiftjobb ur kvinnans perspektiv