Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Idag ska han få äta upp sina ord........

Skrivet av Mie
Och jag ska stå fast för mina!

Idag var kvällen som fick bägaren att rinna över.
Maken och jag har ett äktenskap och två barn.

Vårat äktenskap är en berg och dalbana.
Det som vi oftast bråkar över är hemmet och barnen, och alkohol.
Jag har arbetat med att sänka mina krav, maken har arbetat med att börja göra saker frivilligt och inte genom tjat.
Detta har inte gått något vidare.
Han har svårt att slita sig från tv/dator och vill inte lyssna då barnen behöver honom.

Alkoholen är ett upprepande problem.
Jag har inget emot att han dricker, men i måttliga mängder.
Då han inte klarar av det utan upprepande gånger blir spydig och allmänt otrevlig så ser jag ett problem i hans drickande.
Han gör mig aldrig illa fysiskt, men psykiskt så gör han mig hemsk olycklig.

I kväll gjorde/sa han inget värre en vanligt, men mitt tålamod tog slut och jag bröt ihop.
Lämnade matbordet i tårar framför barnen.

Han kunde inte förstå att jag var så känslig.

I kväll har jag ställt ett ultimatum, skärper han inte till sig så kommmer jag sakta men säkert sluta älska honom.
Och jag kommer att lämna honom.
Jag är beredd att söka hjälp, jag vill inte ge upp utan kamp.

Imorgon ska han iväg med jobbet, han har lovat att komma hem nykter, kommer han klara detta test?

Vad är det som gör det så svårt att ändra sig för den man älskar, trots att han vet att han gör fel, trots att han se att jag blir mer och mer olycklig.

Kommer vårat äktenskap överleva, kommer jag kunna stå för mina ord?

Svar på tråden: Idag ska han få äta upp sina ord........

Familjerådgivning

Skrivet av  Mike
Skulle nog vara bra för er. Då kan ni prata igenom det hela medan någon annan leder samtalet och ser till att det inte spårar ur. Tyvärr har jag förstått är det väldigt vanligt att män inte vill söka sådan hjälp, men om man inte vill det så vill man inte över huvud taget och tå är det bara att släppa. För övrigt är den misshandel han utövar på dig inte på något sätt acceptabel. Det är du som avgör vad som kränker dig. Gör han det ytterligare råder jag dig till att rädda dig undan så fort det bara är möjligt. All statistik i världen visar på att sådant bara blir värre och utvecklar sig på alla möjliga sätt som snabbt blir livsfarligt.
 

Normaliseringsprocessen

Skrivet av  G
Läs på om den - du skriver att han inte gör dig illa fysiskt men psykiskt, och det känns som en klassisk inledning till ett misshandelsförhållande. Alkoholism hjälper också till.

Så stå fast vid dina ord - innan det blir fysiskt.

Stort lycka till!
 

Artiklar från Familjeliv