Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

swedish/english

Skrivet av e
jag är svensk, min man engelsman,
vi har två barn tllsammans. Finns det nån med liknande situation?
Svar på tråden: swedish/english

yes, box

Skrivet av  det samma
Yes, samma här. Han är engelsman (hittade honom i tredje land) och jag är skåning, vi bor i Sthlm och har två killar - 4 o 1,5. Kul, men rotvälskan här hemma är ju, som du vet, lite too much. Älskling, can you go out with the slask.....
 

of course, my dear

Skrivet av  marie J
Jag har nyss flyttat tillbaka till Sverige efter 2 år i England, för jag väntar barn med min engelske pojkvän i oktober. Vi har tur, för min bästa kompis bor redan här, och hon har bebis med sin engelske pojkvän också, och vi känner alla varandra från när vi bodde i England. Har du bott iEngland? Jag var dyngsäker på att jag ville stanna här i Sverige med barnet, men har nu insett att jag aldrig kommer att kunna bo här permanent igen. Vill dock ej att barnet ska gå i hemsk engelsk skola.... Suck... Hur har ni tänkt göra?
 

bilingual families...

Skrivet av  ulrika
I´m swedish , my husband english, and we live in Norway (of all places..). Therefore we have three launguages going,mostly without problems. Our three girls are soon 6, soon 4, and nine months, the older girls are born in England ,the little one here.

I´m very interested to get in touch with others who´s ki´d´s are bilingual, or, as in our family, trilingual.
How one gets all 7both languages going, whwt to "take" and "keep" from the different "cultures", where to live one day etc etc,...would very much like to view those things here, and one day when we live in Stcokholm again, I feel strongly for meeting up with others in similar situations. Although iiit´s my first time on this site, I do think It might be a need for it, I´ll tell my husband about it and maybe he can chat with other das discussing "us swedish mums..."
 

We are also trilingual in our family

Skrivet av  Janni
..I am Australian, my husband is Norwegian (Stavanger) and we live in Stockholm! Our oldest son has just turned five and he understands all three languages without many problems at all. These days Swedish is his first language, with English a strong second and Norwegian hanging on in there on our twice yearly visits! We also have a son born in May and this time I am the one at home looking after the baby so English will be his main language until he starts daycare. My husband and I also understand all three languages and also Danish, so we have a mixture of everything at home but it just flows along! Where do you live in Norway?
 

near stavanger actually...

Skrivet av  ulrika
hi there ,
funnily enough in this strange world we live on a small island called Halsnoy about two hours away from Stavanger by "snoggboat".
Your husband might know where it is, close to "stord".
We are planning to move to Stockholm in the summer as three years on such a remote place like this seems enough.
What we need then is a flat and some kind of survival plan...

Maybe we can meet up one day? when in stockholm again awe would like the girls to keep up their norwegian as wll as english...

take care, send us a mail if you want to [email protected]
`Ha de´
 

hej

Skrivet av  Cilla v11
Hej.
Min man är Irländare och jag är svensk,vi väntar vårat första barn i Februari 2001. Vi bor i Dublin.
Bor ni i Sverige eller
 

hej

Skrivet av  Cilla v11
Hej.
Min man är Irländare och jag är svensk,vi väntar vårat första barn i Februari 2001. Vi bor i Dublin.
Bor ni i Sverige eller
 

hej cilla

Skrivet av  ulrika
tyvärr så verkar mestadelen av ditt inlägg kommit bort, försök igen för vidare kontakt.
 

Ja, det gor det!

Skrivet av  Mia-Maria
Svenska gift med engelsman har. Tva barn 6 och 3. Vi bor i England, var bor ni?
 

Artiklar från Familjeliv