Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Swedish-english families

Skrivet av Mia-Maria
Seems to me as if thereis a real need for a site like this, judging by the number of Swedes married to British, Irish and Dutch (to name but a few).
I am like you, that is a Swedish woman, married to a Brit, living in the UK, battling with the issues och bilingualism and school systems.
I would love contact with others in the same situation!
By the way, I live in the London area and our children are 6 and 3, and biliungual.
Svar på tråden: Swedish-english families

Hello Mia-Maria

Skrivet av  KH
Jag bor inte i England utan i Sverige, och min son är ännu så länge liten, bara 1,5 år. Min sona pappa, tillika min sambo, är från England och vi planerar att bo i Sverige framöver. Fast vi lockas av tanken att åka till Storbritannien nån gång och bo ett tag....
Jag är intresserad av an hel massa som du säkert redan gått igenom, och skulle gärna vilja ha kontakt. Jag kan skriva min mailadress här, men vill först veta om du överhuvudtaget skulle kunna tänka dig att ha kontakt - jag förstår helt om du hellre vill ha kontakt med nån i samma situation som du själv!

Hoppas vi hörs!
Kram KH
 

Bor i Sverige

Skrivet av  Ulrika
Jag är gift med en engelsman. Vi har tre barn 7,2,1år gamla. Vi bor i Sverige men har också funderingar på att flytta till England i framtiden.
Det skulle va jättekul om du ville höra av dig.

Hälsningar Ulrika
 

Bor i Sverige

Skrivet av  Ulrika
Jag är gift med en engelsman. Vi har tre barn 7,2,1år gamla. Vi bor i Sverige men har också funderingar på att flytta till England i framtiden.
Det skulle va jättekul om du ville höra av dig.

Hälsningar Ulrika
 

Visst!

Skrivet av  Mia-Maria
Jo, du far garna ge mig din e-mail. Vi funderar pa vart hall pa att kanske bo i Sverige nan gang, sa det later som om vi kunde utbyta erfarenheter. Tyckte sambon det var svart att finna sig tillratta i Sverige? Svart att hitta jobb etc.
Fast det har ju inte sa mycket med barn att gora, kanske...
Skriv - det vore kul att fa kontakt!
 

Crawley

Skrivet av  Ma-mia
Hi

We live in Crawley south of London. We have two children six and nine years old. We have lived here since january. We don´t know for how long we´ll stay. I´m 30 and my husband is 31.Maybe we could meet at Rainforest cafè some day.
Maria
 

Might see you then?

Skrivet av  Mia-Maria
Tell me more - who is English and who is Swedish? I would mind meeting up - my oldest in particular could do with a Swedish speaking friend.
 

Swedish

Skrivet av  ma-mia
Hi
We are actually both born and raised in the North part of Sweden. This is our first move to another country. My husband tried to find a job abroad and here we are. He really like it here and so do my children. I am a familyorganizer for my family. I try to read alot and listen to a lot of englishprograms to develop my parenting and englishlanguage. I hope that we could meet some day.
Yours sincerely
Maria
 

One Maria to another

Skrivet av  Mia-Maria
Here I am: [email protected]
 

Gday

Skrivet av  cinah
Im Swedish married to an Maori/Aussie. We live with our 2 kids in Townsville (Queensland) Australia. Our son is 7 years old and our daughter is 5 1/2 years old.

Havent been here (Swedish parenting in English) for month so its good to see som people have a go on it.

 

Another Swenglish couple...

Skrivet av  Moo
I am Swedish and my fiancé comes from England. We now live in Gothenburg but we lived in England before Klara, two and bilingual, was born.
Anyone living in Gothenburg or not too far away?
 

Sweden

Skrivet av  Anna
Hi I´m swedish and I live about two hours away from Gothenburg my husband is english and our daughter is learning swedish and english. Anna
 

Bor i sthlm

Skrivet av  Eva 22+6
Hej!
Jag är gift med en Australienare och vi bor just nu i Sverige. Vad som är skönt är att Tony pratar flytande svenska så det underättar en hel del.Vi ska ha vårt första barn i februari och det vore jätte kul att komma i kontakt med er som har en eng.språkig man!!
Min e-post adress är:
[email protected]
 

Artiklar från Familjeliv