Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nederlands

Skrivet av lea
hej och hoi!
min man ar Hollandsk, finns det flera??
Vi har ett litet barn och bor i Uppsala.
Svar på tråden: Nederlands

Nederlandse mannen....

Skrivet av  Maria H
Hello Iea

I have also succeded to catch a Dutchman... We are still living in Holland but are moving to Sweden soon. I am Swedish, Jos is Dutch and our little Erik is hopefully a good mix. Do you speak Dutch, English or Swedish at home ???
 

Ja hoor,

Skrivet av  Veronica
jag är också gift med en holländare och har bott i Holland i många år, dock bor vi i USA nu.
Vi har en son på två år och vi pratar bara holländska här hemma, engelskan får han gratis.
Tyvärr blir det inte mycket svenska, men han lärde sig en hel massa nu faktiskt då vi nyss varit en hel månad i Sverige.
Just nu väntar vi vårt andra barn, som ju får tre nationaliteter.
 

Hoi Veronica

Skrivet av  Maria H
Jag saknar också Sverige, därför provar vi att flytta hem. Inte säker på att det kanske blir så underbart som jag drömmer om (gräset är alltid grönare på andra sidan). Vi försöker en annan taktik med vår son Erik, jag pratar Svenska och min man pratar Holländska med honom, medan min man och jag pratar Engelska mellan oss. Colorado är kanske så betagande vackert att din hemlängtan begränsas. Tyvärr tycker jag inte alltid att allt är så vackert i Holland även om det finns pärlor som Delft och Leiden.
 

Artiklar från Familjeliv