Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Svenska/english?

Skrivet av Harmonie
Vet inte vilket språk jag ska skriva på men börjar med svenska...
Undrar om det finns flera svensk/irländska familjer i stockholm med barn i liknande ålder 5 och 7?

Is there other irish/swedish families in stockholm with childrend aged around 5 and 7?
Svar på tråden: Svenska/english?

Är inte irländsk, men

Skrivet av  Ellison med grabbarna
halvskotsk... Okej, kanske inte alls ska svara, men jag har också undrat över andra tvåspråkiga familjer i Stockholm... Jag är alltså svensk och min sambo är från Glasgow. Vi har två gemensamma barn, 19 och 3 månader. Jag har en 7-åring sedan tidigare som bor varannan vecka hos oss. Vi bor i Årsta, vart bor ni?
 

engelsk, ej irländsk

Skrivet av  ulle
hej, jag bor lite norr om stockholm och jag är svensk och min fästman är engelsk. Vi har två bar, ena är 6 år och den andra drygt 1 1/2. Vi bodde i england i 5år och nu i sverige och min fästman börjar få lite kläm på svenskan nu (lite! hihi) men vi pratar nästan bara engelska hemma.
 

Hej

Skrivet av  Jenny
Kände igen mig i ditt inlägg och ville bara säga hej. Jag (svensk) och min pojkvän (engelsk) bor i Rimbo (mellan Norrtälje och Stockholm)med vår dotter Emily snart två år. Vi har tänkt flytta till England och jag tänkte att du kanske har några råd till mig. Hur är barnomsorgen t ex? Dagis finns ju inte så hur gör man?
Tacksam för svar...
 

here\'s one...

Skrivet av  Brian
Hi,

I\'m Irish and my wife is Swedish, we have two boys, 3 and 4 months.

I speak mostly English to them and my wife only Swedish, though the older one speaks mostly Swedish back to me, understandable since that\'s what surrounds him all day at dagis.
 

Artiklar från Familjeliv