Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Isaac har börjat prata engelska nu..

Skrivet av MammaMia i UK
efter ca 3 hela veckor utspridda på 2 månader.
Igår lurade jag på vad

"lidla mao" kunde vara, vi satte oss i bilen och jag sa "oups, det gör inget". "Lidla mao" sa Isaac då. Idag fick jag reda på att det betydde "Never Mind"

Hemma dyker det också upp "do dea" (oh dear), i morse förklarades det för mig att Nemo är en "pish" och Isaac (som vi kallar isak och dagis kallar "ajsak") heter "Aj-taa" förklarade Isaac stolt igår. Mamma heter Mummy. Heter Pappa daddy då frågade jag....fick en blick som sa typ "alltså du är ju inte riktigt klok!" Nääe, pappa e pappa!!!

Gullegubben. :)
Svar på tråden: Isaac har börjat prata engelska nu..

Visst är de för söta!

Skrivet av  Milou-Holland
Det första vår lillkille lärde sig att säga var "Mummy is coming soon". Det lärde han sig bara efter nån vecka, viktig mening tydligen. :) Annars så har han inte börjat prata desto mera engelska ännu. Han räknar ofta på engelska, så gott det nu går för en tvååring, men det är nästan det enda hittills. Fast han går ju bara sammanlagt sex timmar per vecka på sin preschool. Och nu har han haft ett långt jullov.

Några mindre trevliga uttryck har han också lärt sig av sin storebror, men det är nu inget som gläder mig direkt. Isaacs "Oh dear" är nog betydligt gulligare än Filips "Oh shit", tycker jag! ;-)

Vad roligt att engelskan börjar lossna för er kille nu! Visst är han ungefär i samma ålder som vår lilla buse (och A-Ls Emma, som ju var hit och hälsade på förra våren)? Filip fyller tre år i slutet av april.

Go Go Isaac :)
 

*Cloink*

Skrivet av  MammaMia i UK
Där föll poletten ner, jasså, är du du! :)
Vad paff jag blev! *fniss*

Jag hade blinddate med A-L när vi var gravida och det är endast 2v mellan Emma och Isaac. Vi brukar ses då de är här. Då är det ju bara 2v mellan Isaac och Filip också då! :)

Jag ska nog vara glad för do dear, låter det som..
Ha en go dag!
 

Jamen det visste

Skrivet av  Milou-Holland
du väl, att jag är jag! Vem skulle jag annars vara? ;-)

A-L skulle väl egentligen ha varit i England förra veckan, men sen fick tjejerna vattkoppor, så A-L och lillprinsessan måste stanna hemma. Emma hann tillfriskna, så hon och pappa åkte. Vi var och hälsade på familjen E. i Sverige i somras, men då hade inte lillprinsessan tittat ut ännu, så henne har jag bara sett på bild.

Ja du, visst är det oftast bra med äldre syskon, men ibland så skulle jag nog önska att vår mellankille hade ett filter över munnen, som tog bort vissa uttryck som han använder... För naturligtvis apar lillkillen efter allt sånt också. Det är rart med barn ;-)

Ha det så bra ni med!
 

*fniss*

Skrivet av  Cissi NL
gud så sött!!! hu kunde du vara så dum att tro att pappa heter daddy?! *skakar på huvudet* :)) jag undrar hur de små tänker egentligen.
 

Artiklar från Familjeliv