Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kallt igen..

Skrivet av Nettan i Kanda
-23 i morse och bilen var en isklump eftersom jag inte använde den igår och det var freezing rain i söndags...
Hursomhelst så är både jag och William krya igen och jag sitter här på jobbet och plitar...
Svar på tråden: Kallt igen..

Åh fy vad hemskt

Skrivet av  Cecilia VA, USA
det låter, med kylan alltså...att ni är friska låter bara bra tycker jag ;)
När börjar ni tina upp däruppe? April?
 

Ja ungefär!

Skrivet av  Nettan i Kanda
Ja, det är ju inte -25 ända tills April om vi har tur. Men snö finns det oftast en bra bit in i April. När mamma och pappa var här förra året vid påsk så chockade vi dem med -15 och snöstorm...
Men jag minns att jag var ute och promenerade med barnvagnen i snöslasket i mars, så det var nog bara tillfälligt (man glömmer gärna eländet ;o)
 

! Isbit!

Skrivet av  JFR
gud vad kallt!
Här är det mild väder men regningt och grâtt!
Bra att Ni är friska igen!
 

i det långa loppet...

Skrivet av  MIQA
blir det förstås jobbigt, men jag njöt av de kalla dagar vi hade nu i jul uppe i västerbotten! Fast, som kallast var det 19 grader, och några eftermiddagar/kvällar runt 16-17, så så farligt var det ju inte.... Förresten, går det massor av vinterkräksjuka i kanada? Jag tycker det är så mystiskt med all svensk vinterkräksjuka, och jag tror det har med hygien eller nåt att göra, men alla säger att det beror på kylan och mörkret på nåt konstigt sätt.... Så, då borde ni ju också ha det, tycker man. (själv är jag jätterädd för att få det, har inte varit magsjuk sen jag var liten!) (nån gång har jag haft lite diarre, men den här vinterkräksjukan är ju just en kräksjuka, sägs det, och det låter så himla otrevligt...)
 

Min teori...

Skrivet av  mani
En italiensk barnläkaren på KS nämnde när min dotter att vi hade olika tarmbakterier när vi kom från södra Europa.
Samt att dagismiljö måste vara idealisk för att sprida den typen av virus.
Fast det härjar en epidemi av "gastroenterite" i Frankrike det är kanske samma sak.
 

jaha

Skrivet av  MIQA
skulle det vara segare tarmbakterier i södra europa då?
Dagis går de ju på här med, alla går ju i skolan från 3 år, men det kanske är bättre bevänt med städningen i sydeuropeiska dagis/skolor? (om man säger som så, klor är ju inte direkt utrotat än, och nog ganska effektivt....eller vad säger malaga-anna?!)

Här i spanien har folk ibland gastorenteritis, men märkligt nog verkar det mest vara i form av diarrre. Det är ju det där kräkandet jag tycker verkar vara så himla hemskt!
 

hm

Skrivet av  Nettan i Kanada
kanske alla dessa desinfekteringsprodukter som används inte är så dumma då?
Jo kanske mot miljön förstås.... men kanske de utrotar lite av de läskiga kräkbacillerna!
 

Vet inte riktigt

Skrivet av  Nettan i Kanada
men jag tror att det går nan typ av kräksjuka här också. William hade nån magåkomma i söndags med diarre, men vi vet inte om det var matförgiftning eller magsjuka (lillkillen i familjen vi åt hos i lördagskväll blev också sjuk). Jag hade ont i kroppen igår och känner mig lite hängig och aptitlös, sa jag vet inte...
Har ju inte haft småbarn förrän den här vintern så det återstår väl att se *ryyser*
Har däremot inte hört så mycket om det innan heller, kräksjukan som går i Sverige verkar ju hemsk och extremt smittsam. Kanske är virusstammarna annorlunda ??

Håller med att det är skönt med kylan om den inte är föör extrem, men inte för länge!!
 

Fy vad kallt!!!

Skrivet av  Cissi NL
här är det riktigt fint väder. Lite blåsigt bara!
 

Artiklar från Familjeliv