Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Knepiga engelsmän + svammel

Skrivet av Ingela m W&E, London
Nu har jag varit på en "playgroup" igen, och oj vad de klär på barnen inomhus! Tjocka stickade tröjor, fleecejackor, fleecebyxor mm
Men ute har de tunna tröjor, ingen mössa, ibland kortbyxor och barfota- hur går det ihop? *s*

Har haft en trevlig helg, middag med ett annat svenskt par medan barnen sprang omkring i restaurangen och tjöt av glädje (inte så mkt diskussioner där inte), vi har varit på utflykt inne i London, hade middag här hemma (de gick inte förrän 2.30!! de förstår nog inte hur mycket sömn betyder för småbarnsföräldrar, åååh, vad trött jag var)
Trevligt men annars känner jag mig fruktansvärt svensk. Kommer inte riktigt överens med engelsmännen. Drömmer om hus hemma i Sverige istället...
Jaja, svamlat nog. Ska trösta mig med lite Marabouchoklad, mums :)
Svar på tråden: Knepiga engelsmän + svammel

Hej Ingela!

Skrivet av  MammaMia i UK
Jag håller fullständigt med dig ang. hur britterna klär sina barn, är det något som jag blir riktigt upprörd över, så är det bristen på riktiga kläder på vintern och avsaknad av mössa många gånger. Det är bara för många gånger som man ser en mamma med mössa och sen har babyn ingen!?

Som jag berättat tyckte vi att det var riktigt jobbigt de första 8 månaderna här. Nu känner jag mig tvärtom, fel i svenskt sammanhang...aldrig blir det rätt. :)

Du får gärna maila om du vill och vill du ha besök, så hör bara av dig.

Kram
 

Artiklar från Familjeliv