Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

har en 2.5 åring som bara ska jucka med dockor,är detta normalt

Skrivet av orolig
lägger ned de på golvet o sen lägger sig på o juckar.Han går även mot lillasyster på 1 o försöker göra detta.Han är ju fullt påklädd alltså o han har ju inte haft tillfälle att se nåt sånt här.Han går inte på dagis heller.Undrar vad detta är,är det kanske bara nåt normalt lekbeteende eller vad....
Svar på tråden: har en 2.5 åring som bara ska jucka med dockor,är detta normalt

hon kanske .....

Skrivet av  anonym
onanerar?
Och tycker det är skönt......
Gjorde själv så när jag var yngre och minns ej när det började men jag höll iallfall på när jag var runt 6 år...Jag har INTE blivit sexuellt utnyttjad, vad jag vet iallfall!

Oroa dig inte, jag är normal iallfall.
 

oj förlåt......

Skrivet av  anonym
såg nu att det var en pojke som gjorde så.....då kan hn ju inte onanera när han gör så iallafall.
Kan ju inte vara så kul när han hoppar på lillasyster direkt, förstår att det måste vara jobbigt!
Han kanske har sett nåt på tv som han härmar?
 

Jag tycker inte att det är normalt

Skrivet av  Maaja
för en 2,5åring med ett sånt beteende. Men frågar du barnexperter så vill de nog ha det till något normalt. Jag tror att om föräldrar vågade lita mer på sin egen känsla när det gäller barnen hade många övergrepp blivit stoppade.
Vilka personer träffar barnet utan dig?

Finns det andra "konstiga saker" barnet gör?
Är han rädd för "ofarliga saker"?
Det är bra att vara extra uppmärksam speciellt på vem han träffar när inte du är med. Hoppas allt löser sig.
 

Inte normalt

Skrivet av  Bara lilla jag
Jag har jobbat på dagis, och har själv en son, och mig veterligt har ingen haft ett sådant beteende, och jag skulle vara mycket observant om det var mitt barn, och jag förstår att du är orolig. Däremot hade vi på fritids en gång en pojke som fjantade sig och sög på pojkdockans snopp när andra kompisar såg på. Barnen sa ju ofta "snuskiga ord" och provocerade en del i skolåldern, men jag tänker på honom ibland fortfarande fast att han är över 20 nu, och undrar om jag kanske borde ha reagerat då...Min sjuårige son vet nog inte ens att det finns något som att suga snopp. Juckrörelser börjar min 9-åriga dotter få vetskap om
(Via grabbarna i klassen) men en tvååring ska inte känna till sådant!Förstår att jag oroar dig mer, men
så här tycker jag.
 

Artiklar från Familjeliv