Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Skänka leksaker!

Skrivet av Susanne
Vet inte om detta är rätt snack men jag provar här. Jag har en hel sopsäck full med kramdjur av olika slag som mitt barn har vuxit ifrån. Många är helt nya och har bara varit på en hylla. Jag vill inte slänga dem utan hoppas på bra tips var jag skulle kunna skänka dessa där de blev uppskattade. Det finns även ett par andra leksaker som är i jättefint skick. Jag bor i Malmö. Har ni några bra tips på vem som hade blivit jätteglada för att få detta?
Svar på tråden: Skänka leksaker!

Några förslag

Skrivet av  Pia på besök
Flyktingsamordnaren på din ort. De kanske vill ha till flyktingförläggningarna dit många barn kommit utan några personliga tillhörigheter alls.

Någon hjälporganisation, t ex hoppets stjärna. De kör ju regelbundet med skänkt material till barnhem i östeuropa. Får du inte tag på någon sådan finns det säkert t ex någon svensk-baltisk vänförening som kan hjälpa dig att få kontakt med personer som själva kör ner.

En vän till mig tog med sig massor i sin bil när de åkte till Ungern och hämtade ett adoptivbarn. Kanske du kan kontakta adoptionscentrum och fråga om de vet om någon är på väg att hämta ngnstans i Europa och har plats.

Hyr ett loppisbord och sälj! Skänkt behållningen till någon organisation du litar på.
 

Tack för alla bra förslag!

Skrivet av  Susanne
Jag skänkte alla nallar, andra leksaker och kläder till kyrkan i min församling. Dessa saker togs emot med glädje och om ingen här i Malmö fick en del skulle de köras till Lettland, något barnhem där tror jag. Känns så skönt att kunna hjälpa till!
 

Artiklar från Familjeliv