Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Uppdatering

Skrivet av En modig liten pojkes förälder
Vår son blev utsatt för övergrepp av en man på dagis.
Utredningen lades ned pga av brist på bevis. Vår son berättade inte vad som hänt för polismannen under förhören. Så blev det ingenting av alltihop.
Vår pojke berättar tydligt om hur han fått äta på mannens illaluktande snopp bland annat. Vi känner naturligtvis hat och önskar att mannen åker fast. Det hade kunnat ske redan nu, enligt oss, eftersom vår son är väldigt tydlig i sina berättelser. Men tyvärr så är systemet så fyrkantigt att det knappast hjälper ett barn att berätta (inga ledande frågor får ställas, knappt några frågor ställs, polisen var inte specialutbildad i vårt fall etcetc). Vi upplever att de ville sopa allt under mattan, det är för obekvämt antar vi.
Hela världen tycks vilja blunda för att sånt här förekommer. Flera familjer vi talat med som haft barn på samma dagis känner sig trygga med att inget hänt deras barn och tycks inte riktigt tro på att det ens har hänt, vilket känns helt vansinnigt för oss som genomlevt vår sons berättelser, som både är tydliga och detaljerade.
Ibland känns det som vår värld verkligen underlättar för pedofilerna, genom att naivt tro att de är ovanliga och få. En pedofil är inget ovanligt, de är vanligt förekommande och verkar säkert helt normal. Efter att ha genomgått rättsväsendets hantering av detta så är jag övertygad: pedofiler finns det många av! Överallt! Skydda era barn!
Var inte rädda för att anmäla, men ha inga höga förhoppningar om att något händer. Vi trodde att det skulle få högsta prioritet, när ett litet barn berättade att någon tvingat honom till sådana saker, men det vi föräldrar återberättar ges låg trovärdighet och det händer tyvärr inte så mycket.
Kanske är det olika med olika åklagare.
Här i trakten går en pedofil lös, jag önskar jag kunde ge er namn och adress, jag vet ju vem det är, men det är ju olagligt...
(Men lita på att jag berättar om dig för alla jag känner, ditt as, om du nu skulle råka läsa just här...)
Svar på tråden: Uppdatering

anmäl inte om det är en pappa

Skrivet av  uppgiven
jag gjorde det och i polisutr var pappan på sannorlika skäl misstänkt men åklagaren gick bara upp med tecknisk bevis..resultat. jag håller på att förlora vårdnaden om barnet då pappan är slipad och inte blev fälld. barnet mår jättedåligt och vi får ingen hjälp eller stöd någonstans. i och med anmälan så är det nu fritt fram för denna pedofil mitt råd är försök att sätta upp kameror i stället dold. finns på internet mitt barn har berättat om och om igen för polis soc dagis inget hjälper då pappan bara behöver säga att det är ett inplantat av mig och i med det kommer jag förmodligen till och med att förlora barnet. med facit på hand det är farligt att följa lagen.
 

Går inte säga så ...

Skrivet av   Mamma
Jag har anmält pappan – Han blev inte fälld – vårdnadstvist -bra domare - familjerätt – barnsberättelse – har han inget umgänge i dag och jag fick ensamvårdnad ;)

SÅ ge inte upp !! För barnets skull 

Och spela in på video eller annat UNDER TIDEN ???? Vem klarar av det när man har den vetskapen ? Barnet ska bara bli våldtaget först framför kamera innan man som förälder söker hjälp ??? …
 

Var bor grisen? IMT

Skrivet av  ao
d
 

Artiklar från Familjeliv