Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej!

Skrivet av .
Handlar denna sida bara om utsatta barn? Jag är 20 och blev utsatt för övergrepp under ett års tid när jag var barn. JAg har aldrig talat med någon om det. Undrar om jag kan få skriva om det här eftersom jag var barn när det skedde!
Svar på tråden: Hej!

Välkommen

Skrivet av  Jämställd pappa
Visst kan du skriva här. Här finns föräldrar till barn som varit utsatta och vuxna som själva har varit utsatta samt andra som bara är djupt engagerade.
 

Javisst!

Skrivet av  f.d utnyttjad
Det är bra att få det ur sig om än anonymt, för det är ett steg till att börja kunna prata om det till slut.
Jag har fortfarande ett steg kvar och kan inte i en folksamling eller så spontant säga att jag blev tafsad på som liten fast att ingen i sällskapet känner förövaren eller att jag vet att jag inte har någon skuld i det hela. På något sätt tror jag mig ändå vara
skyldig och bli "hon den där-någon annan" om jag vågar öppna mig när det egentligen inte stämmer.
Så visst sätter det djupa spår och jag kan i alla fall prata med mina närmaste om det ganska obehindrat idag och jag har också skrivit en hel del här och det underlättar för att kunna börja prata och släppa skuldkänslan...nej nu svamlar jag på om samma saker-det är sent...god natt!
 

Våga se

Skrivet av  Waomi
Hej.

Ville bara tipsa dig om en sida dit du oxå är Välkommen att dela med dig av dina tankar & erfarenheter.

http://www.barajag.net/forum/

/Waomi.
 

Artiklar från Familjeliv