Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nytt föräldraforum

Skrivet av hemmamamma
Har hittat ett nytt föäldraforum på www.hemmaföräldrar.se, där det pratas en hel del om sömn.

Kunde varit kul om fler härifrån svarade lite därinne, eftersom det finns en hel del vettiga människor härinne som fortfarande INTE rekommenderar magläge, egen säng, kurer osv osv...

Ses där!
Svar på tråden: Nytt föräldraforum

?

Skrivet av  :: tösen :: m Otto 030122
Så om man är hemmaförälder och vill prata med andra hemmaföräldrar som liksom man själv tycker att föräldrar själva är bäst på att ta hand om sina egna, små barn - så är man inte välkommen om man vill tipsa andra om en sömnmetod som man själv blivit hjälpt av och som gett så många andra barnfamiljer god sömn?
 

Fast...

Skrivet av  Kattis
...på AW-forumet är man ju inte välkommen om man är det minsta kritisk till hennes metod, så vad är skillnaden?
 

Skillnaden

Skrivet av  :: tösen :: m Otto 030122
är att på AWs forum skriver man är intresserad av AWs metod och vill veta mer eller ha råd - inte debattera. Men jag trodde att en hemsida som heter Hemmaföräldrar vände sig till just _hemmaföräldrar_, oavsett vad de har för råd att ge gällande sömnproblem. Däremot hade jag haft stor förståelse för om man på en hemmaförälder-sajt helst slipper hetsiga debatter där hemmaföräldrar anklagas för att vara samhällsparasiter eller vad man nu kan komma på för aggressioner mot dom. Men som hemmaförälder borde man väl få lov att vara både AP, AW, 5 mm eller ingen-sömn-filosfi-alls-anhängare???
Det är ganska stor skilnnad det.
 

Ja, jag håller med...

Skrivet av  Kattis
...jag har aldrig besökt detta hemmaföräldrar-forum men av princip är jag för yttrandefrihet, på alla forum.

Jag tycker personligen att det är trist med forum för "inbördes beundran" och tycker att det borde vara fritt fram att diskutera för och emot hemmaföräldrar på det forumet likaväl som det borde vara fritt fram att ifrågasätta AW-metoden på hennes forum. Men det är ju inte jag som bestämmer på dessa forum :-)
 

Nej, just det

Skrivet av  Också anonym
På sitt eget forum kan man själv sätta reglerna.
 

Självklart

Skrivet av  hemmamamma
är alla välkomna för att det ska bli nyanserat! Men som det är nu så liknar det mest ännu ett till AW-forum med råd om magläge och larm och kurer osv! Och eftersom man inte "får" debattera inne på AW:s sida, så kunde det kanske vara skoj att göra det på hemmaföräldrars!?
I vilket fall som helst kunde vara skoj om ALLA typer blev representerade, även AP-föräldrarna!
 

Artiklar från Familjeliv