Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

det här med mens...suck

Skrivet av ,.
innan jag fick barn gick jag i däck varje ägglossning med värk o dötaskigt humör och bäckenvärk,samt blödde som en stucken gris i 5-6 dagar sen efter det att jag fick mitt barn 1995 har jag sällan eller aldrig mer ont än att det går över med en eller två alvedon,dock har jag kvar mitt jäkla humör kring ägglossning,problemet är numera att jag blöder lika mycket,men det rinner inte en strid ström så man hinner med att byta mensskydd,utan numera så kommer det i stora koagel som spricker när de kommer ur slidan vilket innebär att skyddet hinner inte med att suga upp vätskan utan jag blodar ner allt och inget på två röda sekunder,detta har blivit ett handikapp helt enkelt.har varit hos gyn de hittar inga fel på mej,någon som har något tips?p-piller tål jag inte och jag är väldigt skeptisk emot spiral.

Svar på tråden: det här med mens...suck

Om det är blodet som är problemet...

Skrivet av  Josefine m. C&C
Om det är själva blödandet som är problemet för dig (att det kommer stötvis) skulle jag rekommendera en menskopp. Jag har själv en sådan och behöver aldrig ägna en tanke åt att byta mensskydd.

Kolla på menskopp.se!
 

cyklo f

Skrivet av  maria
skulle jag rekomendera att du testar finns receptfritt på apoteket och minskr blodmängden helt enkelt.
 

Menskopp & Cyklo-F

Skrivet av  EB
Hej!
Jag har haft samma problem, använde Cyklo-F (eller Cyklokapron som den receptbelagda varianten heter, det blir billigare) och det blev MYCKET bättre, men inte bra... Det läckte ändå genom största tampongen första dagarna/nätterna (koagel) så jag var tvungen att köra både största tampong + binda.
För ett par månader sedan läste jag om menskopp i detta snack och trodde att det var nån slags "bluff". Nu har jag testat och jag är lyrisk!! Har kunnat sova en hel "första-natt" utan att springa på toa (får desutom inte problem med begynnande svamp som tidigare). Lite trixigt att få dit koppen de första gångerna men det går bättre och bättre, och den känns inte alls, till skillnad från en överfull tampong.

Som du kanske kan räkna ut är min rekommendation Cyklo-F & menskopp! Lycka till!
 

THANX

Skrivet av  ,.
skall kolla in den dära koppen,låter ju skumt men ,säger ni att den funkar så .. LOL
 

nu har jag kollat

Skrivet av  ,.
och beställt,skall bli intressant och se om jag får till det,skulle vara minst sagt underbart att kunna sova på nätterna utan dubbla skydd på sej samt skydd för lakan och madrass.tänk om jag kunde få slippa oron för att dessa stora koagel som kommer i megafart och fullständigt exploderar i mina kläder,alltså blöder igenom.

vad gäller C-medicinen så avvaktar jag eftersom jag försöker alltid undvika mediciner i den mån jag kan.

 

Jag vet precis vad

Skrivet av  M
du går igenom. Det är för hemskt.
Tyvärr kunde jag inte ta cyklo F eftersom jag har anlag för proppar. Och då avråder de cyklo F. Bare så du vet.
Hoppas det funkar med menskoppen. Skriv o berätta, kanske även jag investerar...
 

där ser man

Skrivet av  ,.
ja då är cykloF uteslutet, jag har högt blodvärde kombinerat med lågt blodtryck samt hade propp när jag väntade barn.

skall försöka in och skriva ,om än om några månader förr vet jag ju inte hur den funkar,men det verkar vara många som är överförtjusta i den så den funkar säkert för dem allra flesta :)