Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Menskopp ! silicon eller gummi?

Skrivet av vovv
Vilken ska jag köpa?
Jag blöder ca 8-9 dagar per månad...väldigt mycket..
Vad är det för skillnad?

Vovv
Svar på tråden: Menskopp ! silicon eller gummi?

Vet inte skillnaden

Skrivet av  Tant Grön - Ung i sinnet :)
men jag har en i silicon. Jag är jättenöjd. Nu när jag börjar lära mig att "få in den" så har jag inga klagomål!! supernöjd!
 

Silikon tror jag blir bättre för dej

Skrivet av  EB
Om jag fattat det rätt så passar silikon bättre om man blöder mycket, den är lite styvare och kanske lite svårare att få på plats men när den väl sitter där så funkar den bättre. Läs på www.menskopp.se
Jag blöder 8-9 dagar, väldigt mycket första 3 dagarna, och nu har jag haft min nya menskopp i två mensperioder. Har efter detta bara en enda fundering: VARFÖR KÄNDE JAG INTE TILL MENSKOPPEN TIDIGARE???
Det har alltså funkat fantastiskt bra!!
 

Kondomskillnad.

Skrivet av  Josefine m. C&C
Skillnaden mellan silikon och gummi är väl den att gummi är "kondommaterial" och silikon är en - enligt mig - "glidigare" material.

Själv valde jag en av silikon, eftersom jag inte alls gillar materialet i kondomer.
 

oj , fråga

Skrivet av  ,.
kom just på att jag inte alls trivs med kondom eftersom de ger irritation i min slida,men kondomer är väl av gummi medans silikon inte är i kådisarna?

använder numera aldrig kådis eftersom jag ar fast sällskap och han har steriliserat sej så jag har då rakt ingen kol på vad kådisarna är gjorda av därav frågan..
 

Kondomer är gummi

Skrivet av  M med A
Eller latex rättare sagt (finns dock latexfria också). Så blir man irriterad av kondomer ska man nog inte skaffa en menskopp av latex.
 

Köp silikon.

Skrivet av  Josefine m. C&C
Jag gillar som sagt inte heller materialet i kondomer, jag tycker de torkar ut och irriterar. Därför valde jag att köpa en menskopp i silikon, och det fungerar alldelens utmärkt!
 

Näe

Skrivet av  Christine
om du fuktar gummikoppen med vatten innan så glider den lika bra.
 

silicon, absolut

Skrivet av  makeba
Det tänker jag investera i om jag någonsin törs stoppa in något mer inuti mig sedan operationen för en dryg vecka sedan ;-)
*flinar lite mot Cortez*
 

Silikonkoppen

Skrivet av  Christine
kan du koka, det kan du inte med gummikoppen. Silikonkoppen kan å andra sidan få fula mörka fläckar, som syns bättre än på gummikoppen. Jag har Keeper, den i gummi och trivs superbra.
 

Tack ! Har beställt nu..

Skrivet av  vovv-silikonbruden...
silikon blev det...

Ska bli spännande att se om det verkligen är så bra...

Tack för era svar !!

Vovv
 

Jag också

Skrivet av  lisa
Längtar till nästa mens (!!!) för att få testa den. :-)
 

*ler*

Skrivet av  Christine
Det är inte ofta man längtar efter en mens va ;o)

Jag formligen ÄLSKAR min Keeper och det är verkligen "frihet i en liten kopp"
 

Artiklar från Familjeliv