Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

....näe, det är faktiskt inget kul ...

Skrivet av Blyger
Tillhör inte de mest fåfängda människorna, tror jag, men detta känns jobbigt!

Har blivit utrustad med en alltför behårad kropp, enligt mitt tycke. Blä! Om ni nån gång sett bilden (kommer inte ihåg boken) med "tanten" som har håriga ben och utanför troskanten i fram så krullar sig håret långt ner på innerlåren, så förstår ni vad jag menar.

Känner mig så fruktansvärt ofräsch. Vaxar benen nedanför knäna ibland, men det hinner alltid växa sig långt innan jag orkar/hinner göra det igen.

Och könshåret, ajjjj, säger jag bara, det var inte trevligt att vaxa där på sidorna!!! Och raka sig, ja då ser jag ut som jag har vattkoppor långt efteråt.

Jag önskar ju för er skull att jag var ensam om det här, men det vet jag ju att jag inte är. Drar mig för att gå o simma t ex, så det blir aldrig nu för tiden. Vilket går ut över mina barn, som älskar simhallen.

Därför är min fråga: Hur tar ni bort håret och går det att undvika de röda prickarna?



Svar på tråden: ....näe, det är faktiskt inget kul ...

Köp en trimmer =)

Skrivet av  Tozen
Brukar låna min mans och det fungerar alldelles utmärkt! Inga röda prickar och lätt att anväda.
 

alltså

Skrivet av  ,.
du menar att en trimmer funkar att ta bort könshåren med och det utan att det blir kliande röda prickar som man klöser på tills blodvite uppstår?

Jag rakar det funkar några dagar sen blir det de här röda prickarna(svullna hårsäckar tror jag bestämt att det eg. är)

Har ni några råd vad gör för att slippa dessa kliande prickar,kan ju inte ta karlns rakvatten o smörja in härligheten med,räcker att jag tog fel rakskum än gång..han skrattar än åt att jag gjorde det och doftade man lång väg ASG..

 

Jag använder makens

Skrivet av  Ellba
hårtrimmer till att raka både under armarna, benen o ibland bikinilinjen, inga röda prickar.
 

Tja, du blir ju

Skrivet av  Tozen
inte _helt_ rakad, men den vi har är på ca 2 mm. Och _inga_ röda prickar =)
 

Inga raktips...

Skrivet av  Helena
... men baddräkt med ben kanske, det finns ju en massa modeller? Eller är det genant i duschen och omklädningsrummet också?
 

En del får röda prickar, andra inte

Skrivet av  Lisa
och får man det (jag har det också) så finns det tyvärr inget bra tips som gör att man slipper dem helt.

Det KAN fungera med hårborttagniningscreme som ju inte "stressar" hårsäckarna. Det funkar bra för mig, men det är lite meckigt att hålla på med.
 

badda med treo

Skrivet av  Anna
utspätt med en matsked vatten (med bommullstuss), direkt efter du rakat dig.
 

det hjälper inte helt...

Skrivet av  .:
...men när jag började vara noga med att raka _med_ håret i stället för _mot_ så minskade i alla fall antalet röda prickar drastiskt! Dvs växer håret nedåt, raka nedåt i stället för uppåt. Det blir lite stubb kvar tyvärr, men man slipper iaf de värsta röda prickarna!
 

Artiklar från Familjeliv