Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Naken inför barnen

Skrivet av Anonym
Måste få fråga hur ni ser på detta. Vanligtvis så döljer vi inget för barnen, men på morgonen när min kille går upp så är ju snoppen så där stor och ådrig :-) Jag vet inte hur det funkar men det är ju inte stånd men bara jä.. iögonfallande. Döljer era killar det inför barnen? Dom är iofs inte mer än 3 och 5 men ändå
Svar på tråden: Naken inför barnen

min kille är oxå

Skrivet av  mamman
barnens pappa, mina barn är snart 6 & 2 år.
min man brukar sova naken, & han har kalsongerna vid sängen eller går upp & skylder sig lite, men inte så det ser fånigt ut.

nakenhet är naturligt, men hade inte gillat om han hade stånd.
 

stånd

Skrivet av  Protan
är väl lika naturligt som en slak snopp? De flesta friksa män har morgonstånd. Skall de skämmas för det?
 

MEN vad är

Skrivet av  Kicki H
stånd? Stånd för mig är när den är hård, pekar uppåt och man ser ollonet. Att den är stor och svullen på morgonen är INTE stånd för mig.
 

Nä det har du rätt i

Skrivet av  Protan
men man tycks anse att morgonstånd är fult och behöver döljas
 

vi

Skrivet av  Busluren
är alltid öppna med nakenhet i vår familj. men har min man lite morgonstånd så ligger han antingen kvar i sängen tills det går över eller så ber han mig om ett par boxershorts så sätter han på dom innan han går upp.
 

Näää

Skrivet av  Protan
det har min man aldrig gjort. Han har alltid varit helt ogenerad inför barnen och är det fortfarande, de är tonåringar nu.
Nakenhet är inget att dölja eller skämmas för. Lär barnen att nakna kroppar är naturliga.
 

Min

Skrivet av  Rebecka
kille har alltid morgonstånd, rakt upp, stor kuk. Han brukar diskret ta på sig kalsongerna. Jag tycker inte att barnen ska behöva se det. Vuxna slaka snoppar har jag inga problem med däremot.
 

morgonrock

Skrivet av  maria
enkelt att slänga på sig när man mannen går upp ..
svårare än så behöver det inte vara.
 

men har han

Skrivet av  sandra..a.k.a sa
stånd så kikar den ut, iallafall här hemma *S*
 

oj då ...

Skrivet av  maria
då får väl han stoppa in den mellan låren o kniiiipa ,,
under rocken då Eller strunta i det ,,som de andra skriver
 

*kan inte låta bli att frusta till* :-) IMT

Skrivet av  myself
 

varför dölja??

Skrivet av  Tina
Min sambo sover alltid naken, och varken han eller jag har något problem med att vår 4-åriga son ser hans morgonstånd.
Sonen har ju också hård snopp ibland, så varför skulle han ta skada av att se att det är likadant på pappa ibland.
Han har aldrig frågat om det, och jag tycker att man ska handskas med nakenhet så naturligt som möjligt hemma.
 

jo, sånt diskuterar barnen ofta fritt på dagis

Skrivet av  Anna
runt lunch-bordet, kan jag säga (är förskollärare). :) Man får höra många saker, och inte så lite ofta försöka tysta ner barnen när det är saker som man faktiskt inte vill höra, eller har med att göra helt enkelt. Men för att svara på frågan, nej..hur svårt är det att sätta på en morgonrock. Inte pga av prydhet, utan att hur aptitligt är det t.ex att äta sin frukost och titta på en "stor ådrig snopp" som du säger. Nej tack, inget jag ens skulle vilja se.
 

här hemma

Skrivet av  ~helena~
går mannen naken ofta (!) och "morgonståndet" döljs inte direkt, men det är ingenting som uppmärksammas.
 

Duschar och badar tillsammans

Skrivet av  
Men, just så där på morgonen så drar min man på sig ett par kalsonger. Dottern vet dock att det är för att han är kissnödig som den putar i kalsongerna så där :-).
 

Artiklar från Familjeliv