Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Snälla Ni.....(långt)

Skrivet av A-K
kan ni hjälpa mig med en fråga?

Jag vet inte hur jag ska börja. Jag är uppröd.

När jag var till min dotter för att hälsa på henne så fann jag kondomer i hans sovrum när jag skulle lägga henne. Jag & pappan gick skilda vägar innan hon föddes i december. Vi var inte gift. Han har gått vidare i sitt liv & träffat en ny kvinna som jag har träffat en ny man.
Personligen tycker jag att det är fel att ha sex i samma rum som ett barn. Jag är inte svartsjuk men han har sex när mitt barn ligger & sover.
Det är spänt mellan han & mig pga vissa saker.

Finns det något som är oklart i detta så fråga, jag svarar i den mån jag vill & kan.

Jag har en fråga till Er. Den kan vara personlig just för dig, du behöver inte svara om Du inte vill.

Har du & din sambo/man sex i samma rum som erat barn? (Jag skäms öaver att fråga så jag hoppas att ni har överseende med det)
Jag kan säga att jag kommer INTE ha sex i samma rum som mitt barn.

Tack på förhand// A-K
Svar på tråden: Snälla Ni.....(långt)

Ja det har vi

Skrivet av  maria65a
Vi delar rum med 2½ åringen och har resten av lägenheten full av tonåringar så när vi har sex så blir det i sovrummet när lillen sover. När han sover så sover han och vi är inte så högljudda att han lär vakna. Skulle han vakna (har ännu aldrig hänt) så skulle vi givetvis avbryta.
Ibland så finns det inga andra möjligheter...
 

Inte nu, men...

Skrivet av  myself
det hände ibland när de var mindre. Det går att vara diskret, eller snarare MÅSTE man vara diskret i sådana fall (det finns täcken, man kan vara tyst - använda kudden funkar, mm) och ett så litet barn tar då ingen skada, inte som jag ser det.

Däremot skulle jag aldrig ha sex i ett rum med större barn, inte ens om de sover. Det är förstås inte heller något fel i att resonera som du - det känns fel för dig och då ÄR det också fel.

Jag kan tyvärr inte låta bli att undra hur du kunde hitta kondomerna. Sådant ligger knappast framme för andras blickar (säger jag, som inte sett en kondom på nära håll sedan tonåren, men gissa kan jag, när minnet sviktar).

Det värsta jag läser om i din beskrivning är att det är spänt mellan barnets pappa och dig, men det är ju tyvärr ingen ovanlighet. Måste vara väldigt jobbigt dock, särskilt som ni också har olika värderingar och ens barn är väl för de flesta det viktigaste man har.

 

hej

Skrivet av  A-K
Det är jätte spänt mellan oss.

Kan du skicka ett Snabbmeddelande till mig så kan jag förklara mer???

Jag får en känsla om att du är en person som kan lyssna, det behöver jag.

Mvh A-K
 

Svar: ja

Skrivet av  svarar anonymt
Minstingen sover i samma sum som vi (och kommer över till stora sängen efter x timmar nästan varje natt). När hon var nyfödd sov hon hela tiden i vår säng och det hände ju att vi låg med varandra och hon sussade bredvid. Vid ett par tillfällen ammade jag henne samtidigt som vi låg med varandra, men då kände jag mig kluven, kan inte säga att det var så sexigt precis, men väldigt fnissigt.
Nu börjar hon bli så stor så det skulle kännas pinsamt om hon vaknade mitt under akten, så vi försöker vara tysta (fast jag är en ropare), hoppas vi snart kan flytta över henne till eget rum...
 

Så hade vi det också

Skrivet av  myself
En liten mörkrädd son, som alltid kom in till oss och sov i min säng, även efter det att han bytt rum. Men så fort han låg tryggt i min säng sov han som en stock och han hade verkligen ingen aning om att vi ibland gjorde annat än sov.
 

Måste få fråga

Skrivet av  Malinau
Hur kan man koncentrera sig på att älska och amma samtidigt? Måste ärligen säga att det känns väldigt främmande...
 

Tja...

Skrivet av  Helena
... all älskog är inte passionerad och intensiv, den vara lågmäld och ungefär lika hetsig som en kram i soffan;-)
 

Va?

Skrivet av  hmmmm
Älska och amma samtidigt? Det tycker jag verkar på gränsen till incestuöst faktiskt... Vilka mysko kickar fick du och din man av det?
 

Lägg ner.

Skrivet av  NN
Inga sådana associationer, snälla du. Det behöver inte vara så farligt som det låter.
 

Haha...

Skrivet av  Helena
Jag tror vi har gjort det också. Inga kickar alls så vitt jag minns, kanske verkade det bara praktiskt just då?

Jag måste säga att jag ogillar såna här insinuanta och pekpinniga inlägg från helt obekanta som inte har en j-a aning om omständigheterna.
 

Håller med..

Skrivet av  A-K
Jag skulle ALDRIG amma under en sexakt. Jag vet att dom inte bryr sig.

Då kan man vända det. Skulle du/ni bli glad över att få veta att era föräldrar gjorde lika dant med er? Jag skulle bli ledsen och besviken.
Det är mina åsikter, ni få ha era.

//A-K
 

*småler*

Skrivet av  saan med mathilda 0308& mini bf 0504
ammat och älskat har jag också gjort samtidigt. det har bara fallit sig så att dottern några gånger huggit in på mig i sömnen medan jag egentligen varit upptagen med maken;) mest besvärligt måste jag säga, tappar helt koncentrationen själv men det känns smatidigt lite taskigt att avbryta någon av de andra två.
 

Ja det har vi!

Skrivet av  ?
Och jag tycker inte att det är något fel i det, det är det många föräldrar par som har.

Ibland är det ont om plats och äldre barn i huset.

Vart låg kondomerna som du hittade? jag hoppas att du inte rotar i ditt ex sovrum....
Och om ditt ex har sex i samma sovrum som ert barn och hon sover och inte tar "någon skada" så har du facktiskt inte med det att göra.

Ditt ex sex liv är hans och hans nyas sex liv och inte ditt...
och du vet ju facktiskt inte om han har sex i sovrummet eller ej, det behöver han ju inte ha bara för att kondomerna ligger där.

och vilket tycker du är bäst....att dom har sex i sängen och ert barn ligger och sover och märker inget eller att dom har sex på köksbordet och ert barn vaknar och kommer upp och ser allt???
 

Till er alla som undrar vart kondomerna låg..

Skrivet av  A-K
Dom låg bredvid väckarklockan.

Jag vet att dom har sex i sovrummet för jag har frågat honom om det. Jag har pratat med honom om vad jag tycker om detta med att dom har sex i samma rum som MIN dotter.

Jag kanske inte får vara orolig?? *snyftar* Jag är en känslig kvinna, det är därför jag skriver & frågar.

 

Men å andra sidan...

Skrivet av  Eva
... vad är det som säger att han gör det när flickan är där? Har han sagt det, eller? Och om han och hans nya har sex medans hans barn sover, är det väl upp till dem att bedöma lämpligheten.

Vi har i princip aldrig barn i vårt sovrum, så frågan har aldrig varit aktuell annat än när de var nyfödda, men då skiter de nog i vad mamma och pappa har för sig, ärligt talat... och i övrigt sover alla våra barn rätt hårt, och kräver bombkrevader för att vakna :)
 

Visst har vi haft det

Skrivet av  Protan
när barnen var små, och de sov i samma rum som vi gjorde. Vi var så pass trångbodda när vi fick vårt första barn, så det fanns liksom inget alternativ.
Små barn sover ofta bra, och skulle de vakna och vara ledsna får man väl avbryta helt enkelt.
Jag förstår faktiskt inte vad som är så fel med detta??
 

Javisst

Skrivet av  Annika60
Har vi haft sex i samma rum som nåt av barnen.
Är man trångbodd så är man...

Som andra svarat kan man vara diskret och avbryta om barnet vaknar.
 

Ja, det har vi haft.

Skrivet av  71:an Nika
Massor av gånger. Vi har haft barn i vårt rum under ganska många år. När de har sovit så har det hänt att vi haft sex och det har varken jag eller min man problem med.
 

Nope

Skrivet av  Ida & Toritrollet
det har vi inte. Av den enkla anledningen att dottern ligger i den säng som finns i sovrummet så får man vackert hitta på andra alternativ om man vill få till det sas. ;)
 

Ja visst

Skrivet av  Vickan
Eftersom barnen sovit inne hos oss tills de var två år. Fast minstingen sov i o f mest i vår säng så vi fick vara i vardagsrummet för att hon inte skulle vakna av att sängen guppade =).
 

Nej...

Skrivet av  Mrs Jane Doe
... men bara av den enkla anledningen att dottern sovit i eget rum sedan hon var ett par månader gammal (& dessförinnan var varken jag el maken sugna på sex... ;o) så vi har liksom inte haft det problemet.

Hade hon sovit i samma rum som vi hade vi förmodligen antingen haft sex tyst & "försiktigt" el helt enkelt gjort det någon annanstans i huset (finns ju massor av alternativ att välja mellan - vi har ett stooort hus ;o)

Jag undrar också lite över hur du hittade de där kondomerna - låg de framme el "råkade" du titta i någons privata låda/skåp...?
 

Ja det har jag

Skrivet av  lyckligt lottad
haft, när de var riktigt små.
 

Får jag fråga

Skrivet av  Kumikameli
hur du vet att han har det? Dottern är väl hemma hos dig ibland? Han kanske bara har sex då?

Inte för att jag tycker att det är fel att ha sex i samma rum som sovande barn. Ska trångbodda aldrig ha sex? Och jag tycker att det verkar vara mer regel än undantag att svenska barn sover i samma rum som sina föräldrar större delen av sitt första år. Ska man inte få ha sex i bekväma sängen då?

Jag är inte förtjust i det och har det aldrig längre, men jag har absolut ingenting emot det principiellt och visst har jag gjort det, när barnen var små.

Sen tycker jag inte att det är så bright att ha kondomer framme synligt vare sig när barnet är hemma, eller när man har gäster, men det är en annan fråga.
 

Jodå,

Skrivet av  ~helena~
vi har haft sex många gånger i samma rum som dottern sov i (när hon sov inne hos oss). EN enda gång har hon vaknat till, då väntade vi vackert tills hon somnat om, och sedan tassade vi ut till vardagsrummet och fortsatte på soffan, för att vara säkra på att inte väcka henne igen :) Jag tycker inte det är nåt fel i det.
Däremot, om hon sovit i min säng, och jag hade haft ny man som sov över hos mig, så hade jag INTE haft sex med honom medan hon var hos mig över huvud taget. Detta pga att OM hon skulle vakna, att hon kanske kunde bli extra svartsjuk eller känna sig undanknuffad (eftersom mannen inte var hennes pappa). Kanske lite dubbelmoral där ... men det är så jag känner.
 

Hm...

Skrivet av  Maria.K
Han kanske bara förvarar gummina i sovrummet och sen har sex nån annanstans?
 

Kondomernas

Skrivet av  Mamma Mu
"plats" är i sovrummet,sen om vi väljer att ha sex i nåt annat rum det är en annan sak.
Vår yngsta sover i vårt sovrum,i sin egen säng.Så ja,vi har sex i sovrummet. Men visst händer det att vi smyger ut och har sex i ett annat rum.Speciellt om man inte vill vara knäpptyst hela tiden.
 

Jag har aldrig haft det.

Skrivet av  LillKatt
Det har aldrig behövts då barnen kunde flyttas till annat rum även om det kanske var tillfälligt. Och om man skulle ha det skulle man väl inte lämna en kondom nånstans i barnens rum, tycker jag.
 

Ja

Skrivet av  saan med mathilda 0308 & mini bf 0504
visst har vi det, inte så ofta nu men när dottern var yngre så var det enda möjligheten till sex över huvudtaget. hon vaknade och blev förtvivlad om man försökte gå. ett tag övervägde vi tom sex med dottern i babybjörn men det blev inget av;-)

tror inte att det är skadligt alls för små barn om mamma eller pappa älskar med någon i närheten. säkert mer skadligt att bli lämnad ensam. tänk på att människor har bott bakåt i tiden och hur man fortfarande bor i många delar av världen. hela familjen samsas i samma rum, många barn finns det så sex måste ju förekomma, inte tror jag att ungarna på något sätt mår dåligt av det. sen kan ma ju av hänsyn till barnet vara lite diskret och hålla sig någotsånär tyst och under täcket.
 

Ja, det har vi haft

Skrivet av  Helena
Om barnet sover djupt (som förälder kan man väl barnets sömnbeteende får man förmoda) så ser jag inget hinder för sex i samma rum. Nu skriver du inte hur gammalt barnet är men för egen del tycker jag inte alls det känns konstigt att ha försiktigt sex i samma rum som ett sovande barn på ett par-tre år.
 

Nej

Skrivet av  Miranda
När vår pojke sov i samma rum som oss flyttade vi ut i soffan med myset (och andra kul ställen). Det var inget vi pratade om och bestämde, utan det blev liksom bara så... Babyn hade iofs kolik och var väldigt ljudkänslig. Han vaknade för minsta lilla...
 

Många gånger...

Skrivet av  Virris
stillsamt tyst sex för att inte väcka barnen. Jag tycker inte det är särskilt konstigt alls. Däremot har vi sex när vi vet att barnen är vakna nånstans i huset och kan komma på oss... Vi får liksom ta oss de små stunder som erbjuds.
 

Självklart

Skrivet av  Helle
Ibland finns det inte andra stunder om man har stora barn också.....
 

Ja det har vi!

Skrivet av  Sofia*
Vi har under de senaste 8 åren alltid haft något barn i sängen. Skulle vi undvika sex när de sover där skulle vi aldrig få till det. Men nu när de är större har vi inte sex i samma rum som barnen om de är vakna. Jag ser inte att föräldrars kärlek till varandra kan skada barnen.
 

Det har hänt

Skrivet av  Siv m. David 03
... men inte särskilt ofta.

Orsaken är att jag oroar mig för att han ska vakna då... vi är ju inte precis knäpptysta. Och vaknar han så vill han ju vara med o "mysa" i sängen...

Annars skulle jag inte bry mig så länge som han är liten nog att inte förstå vad som sker ifall han skulle råka vakna o ligga tyst.
 

Ja, det har vi haft

Skrivet av  H-n
när de har sovit i samma rum. Men inte om de är vakna.
 

Artiklar från Familjeliv