Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Bebispresent

Skrivet av Annika m. Robin 2,5år & Michelle 4,5 år
Jag har funderat på att göra två sådana, både min bästa kompis och lillasyster ska nämligen ha barn i februari : D

Jag tänkte köpa en liten korg, en sån med tyg inuti och så lägga i lite saker, har ni tips på annat, fler billiga saker så berätta gärna. Detta tänkte jag ha i:

Tröja+byxor
Haklapp
Skallra
Nappflaska
Napp
Ev. badtermometer, babybok
Svar på tråden: Bebispresent

Kanske...

Skrivet av  Tullan
en liten gosig bebisfilt, ett fotoalbum (det går ju åt en hel del sådana åtminstone om det är första barnet *s*, ett mjukisdjur el mjuk docka.
 

Egna erfarenheter

Skrivet av  Lite förslag
Det en bebis behöver i klädväg är snarare ombytesoveraller (oj har glömt vad de heter, men jag menar de där vita bomullsunderkläderna) pga allt spyende. Visst finns söta tröjor och sånt, men ofta blir de inte använda mer än den tid det tar att sätta på dem och sedan spy.

När det gäller nappar är det ganska svårt faktiskt. Fråga på apoteket efter bebisnappar. (Fast är du säker på att föräldrarna vill att barnet tillvänjs?)

Vad vi haft mest glädje av? Mitt första år-bok, bebisgym, filtar, sitters, speldosor.
 

Istället för tröja och byxor

Skrivet av  Anna med tre tjejer
skulle jag rekommendera body eftersom tröjor ofta ker upp i ryggen och byxor med fötter eftersom strumpor p bebisar oftast ramlar av. En fleecemössa kan vara bra till en bebis som föds i februari.
 

Tack för tipsen

Skrivet av  Annika m. Robin 2,5år & Michelle 4,5 år
Hade faktiskt tänkt mer på body själv, av egen erfarenhet : )

Skippar nog nappen, och köper ett gossedjur och kanske en badleksak.
Speldosa och sånt blir lite dyrt att köpa, och sådant har jag velat välja själv till mina barn.
De har kvar sina än och lyssnar på dem emellanåt.
 

Kan säga att bodys inte funkar för alla

Skrivet av  ÅsaL
Tex så växer pojkar ur dom mkt fortare än tjejer. ATt ha en tajt body som trycker upp snopp o pung var inte populärt på min kille iaf.
Har aldrig köpt body förutom dm jag fått och är supernöjd med tröjor
 

var han blöfri eller?

Skrivet av  mmm
imt
 

Fel storlek?

Skrivet av  Gardina
Man kan köpa rätt storlek och då är dom toppen.
 

Rätt storlek var det i några dagar

Skrivet av  ÅsaL
Dom växtes ur löjligt snabb med snoppproblemet medan vanliga tröjor höll läääääääääääänge.
Jag är jätteemot bodys. Finns folk av alla de slag o åsikter :-)
 

lägg till något till mamman

Skrivet av  mandelblomman
jag blev jätteglad då det låg ltie saker till mig i en del paket då jag fått barn;
En fin badolja eller ett par badbomber, en par ansiktsmasker eller en väldoftande lotion.
En kassettbok kanske också att lyssna på då man ammar eller så.
 

Artiklar från Familjeliv