Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är det någon som får likadant som jag, månntro?

Skrivet av Fröken Fräken
När jag har mens, så får jag ofta ont i vänstra sidan av bröstkorgen - det känns som om det är ungefär där hjärtat sitter. Det strålar ut i vänsterarmen; såpass att det gör ont och armen känns kraftlös. Ibland sticker det lite i armen. Vissa gånger gör det så himla ont att jag måste lägga mig ner och riktigt fokusera på att slappna av och få det att släppa - och då går det över på en halvtimme, trekvart.

Jag känner inte av det här annat än precis vid mens, men jag blir inte klok på vad det kan vara. Om jag skulle gissa hur kärlkramp känns, så skulle jag gissa att det känns ungefär såhär - men det är väl en fullständigt ologisk koppling?
Svar på tråden: Är det någon som får likadant som jag, månntro?

Totalt ologiskt, ja...

Skrivet av  karo
... absolut något du borde kolla upp! Jag har aldrig känt så och aldrig hört talas om någon annan som har så heller. Fram tills nu alltså. Ring vårdcentralen och boka en tid på måndag.
 

Nämen, tror du det?

Skrivet av  Fröken Fräken
Att jag måste kolla upp det? Det känns nästan fånigt -det inträffar ju inte särskilt ofta... Helst skulle jag vilja att någon kollar precis medan det håller på, för att inte bli stämplad som någon "SVBK-typ"... Jag har i och för sig en blodsjukdom i botten, kanske det kan ha något med saken att göra istället?
 

Jag tror _inte_...

Skrivet av  karo
... att du håller på att få hjärtinfarkt. :-) Men det är ju samma symtom som vid hjärtinfarkt så jag tycker man har goda skäl att inte bli kallad SVBK-typ. Vore jag du skulle jag kolla upp det, om inte annat så bara för att få höra att det är helt ofarligt och inget att oroa sig för.
 

Artiklar från Familjeliv