Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

fråga till er med rikliga blödningar

Skrivet av anonym blödande kvinna
eller ni som haft det. Hur har ni fått hjälp? Jag har nu ätit naproxen mot värk vid mens och ägglossning,samt cyklokapron tror jag de heter för att minska blödningarna.

Inget hjälper.

Dag 1 så blöder jag stora svarta klumpar ser ut som levrat,sedan blöder jag ca 1 vecka till. Ont och mycket blödningar.

Nu har jag fått en remiss till gyn på ett större sjukhus, men är orolig, vad tror ni de kommer att göra ?

fast egentligen så struntar jag i vilket, allt kan nog bara bli till det bättre.

Någon som varit med om detta?
Svar på tråden: fråga till er med rikliga blödningar

svårt att veta riktigt vad de ska göra

Skrivet av  christina
Jag tror du får träffa gynläkare, eventuellt göra ett utvidgat ultraljud. Gynläkaren och du pratar om hur du har det med din mens, och det utvidgade ultraljudet görs så att de tittar in och ser hur din livmoder och dina äggstockar ser ut. det kan också vara så att läkaren bara gör en vanlig gynundersökning.

lycka till!
 

allt det är gjort

Skrivet av  anonym blödande kvinna
men det hjälper inte. Nu talade de om ballong med ljummet vatten att spola med eller titthål.
 

då blir det nog ballong

Skrivet av  christina
för vid ett titthål måste du vara sövd.

lycka till!
 

Varför får man inte sövas?

Skrivet av  anonym blödande kvinna
Förstår inte dig ?! Har inte skrivit att jag inte vill sövas?
 

Nä...

Skrivet av  Daggis
men du skrev att du fått en remiss, då kanske Christina antog att du hade fått kallelsen också till stora sjukhuset. Om de ska göra titthåls så ska du ju sövas och då berättar de det när kallelsen skickas.

 

Ja kallelsen

Skrivet av  anonym blödande kvinna
är till det stora sjukhuset för forts vård. Nu ska de bestämmas vad som ska göras,men inget kommer väl att göras nu på torsdag.
 

hej

Skrivet av  christina
jag yrade till det :-)
det är så att du blir sövd vid titthål, och det blir ju inte av på torsdag, men den här ballongen med vatten tror jag att det kanske kan händ på torsdag.

fast mest sannolikt är att du träffar en läkare och att ni tillsammans avgör nästa steg.
 

aha jag förstod

Skrivet av  anonym blödande kvinna
inte vad du menade riktigt. Nej jag hoppas iof på snab hjälp men inte på torsdag säkert. Lär nog mer få en massa frågor men framför allt hjälp att komma ur detta. Tack