Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

penicillin -Svamp- HJÄLP !!!

Skrivet av XxX
jag får i stort sett alltid svamp i underlivet när jag äter penicillin,denna gång ett bredspektrum som har slagit ut bakteriefloran fullståndigt,har tagit en difflucan 150mg i går morse(som jag alltid tvingas göra vid dessa kurer) Detta har inte hjälpt ett smack,jag håller på att brinna upp,är kallsvettig av obehaget och smärtan.

pevaryl och filmjölksmetoden är lönlös så de förslagen kan vi hoppa över direkt.

snälla nån som har en huskur att dela med sej av innan jag fullständigt brakar ihop av denna brinnande smärta i och utanför slidan.

Svar på tråden: penicillin -Svamp- HJÄLP !!!

ingen huskur, men...

Skrivet av  LottaH med Viggo, v.35+4, igångs.9-10/12
Har samma problem. Just nu får jag heller inte ta Diflucan eftersom jag är gravid.
Har du testat Canesten istället för Pevaryl? Min erfarenhet är att Canesten är bättre.
De gånger jag tagit Diflucan tycker jag att det kanske tagit ett dygn ungefär innan det verkar. Har även behövt upprepa behandlingen inom två - tre veckor. Kan du inte köpa Canesten-kräm och smörja med medan Diflucanet får en chans att verka. Det brukar lindra lite.
Min BM pratade även om något som heter Daktakort. Tror att det är receptfritt på Apoteket. Har inte testat det, men det kanske kan vara ett alternativ också.

Lycka till!
Vet vilket h-e det är!
 

Daktacort

Skrivet av  smamma
är mot svamp plus att den innehåller kortison mot klådan. Fått det ordinerat till svamp-under-blöjan, så det funkar nog på oss vuxna med. (Receptfritt i liten tub.)
 

Fråga eller sök...

Skrivet av  Camelia
Inne på alternativ medicin-snacket - där har många samma problem som du. Kolloidalt silver kan tydligen hjälpa mot svamp, likaså molkosan. Men fråga där inne - de har bra koll!
 

Jag vet! Jag vet!

Skrivet av  Sniff
Fick vidriga svampattacker som gjorde att jag inte kunde gå till jobbet, ha trosor på - tja - ens leva.
Jag började dricka citronvatten.
(Tack du underbara kvinna som gav mig det tipset här på alltförföräldrar)

En tillbringare vatten, pressa i tre, fyra citroner i och drick så ofta du orkar.
Jag drack flera tillbringare om dagen.

Köpte ´grapefruktkärnextrakt´ men det var så vidrigt äckligt att jag nästan kräktes, men testa.

Ta en vitlöksklyfta, sy igenom en tråd (blir som en tampong) och kör upp i murran. Ha inne en eftermiddag.

Finns det något jobbigare än en svampinfektion?

Good luck!