Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Har någon satt fram adventsljusstakar??

Skrivet av mumsan1965
Någon här som har gjort det redan??
Åkte till stan i dag och såg att det var flera som gjort det redan!
Svar på tråden: Har någon satt fram adventsljusstakar??

Nästan lite tjuvstart...

Skrivet av  Tweedy
isåfall (min personliga åsikt) Den första advent ska de upp...inte innan!

Något som oxå är tråkigt är all julpynt på stan! Sånt vill man inte se 2 månader innan jul då risken finns är att man kan tröttna.

Voffo gö di på dette vise´? :-)
 

Håller verkligen med!!!

Skrivet av  mumsan1965
Jag undrar ju om julen kommer att kännas lika rolig och traditionsfull om man matas med julsaker på det sättet så lång tid innan det är dags....???

Jag kommer i alla fall att vänta tills det är DAGS och jag vägrar att kolla på julsaker i affärerna redan nu!! Jag vill inte tröttna på en av de vackraste och familjära traditionerna vi har i detta land!
 

På tal om tjuvstart:

Skrivet av  makeba
Förra veckan såg jag semlor på ett av våra lokala bagerier :-)
DET är väl höjden av tjuvstart? *leR*
 

Amen hallå!!!!!!

Skrivet av  Tweedy
Det var ju höjden av allt måste jag ju säga!!...*s*

 

Men är det inte...

Skrivet av  Helena
saffranssemlor? Såna säljer dom här upp i norr denna tid.
Och dom är såå goa.
 

hmmm...

Skrivet av  makeba
Det är det säkert..... fast jag tordes inte fråga.....
oavsett säsong så blir man ju f-r-e-s-t-a-d!
Och semlor SKA inte finnas nu :-D
 

Ja, det har

Skrivet av  71:an Nika
säkert någon gjort, men inte jag. Man _kan_ inte ställa fram ljusstaken redan nu. Det är fel, fel, fel!
Den får komma fram på fredag, inte tidigare.
 

Väntar till söndag...*ler*

Skrivet av  mumsan1965
Jag väntar till söndag jag.... Bara för att vara lite "tjurig" och inte vara för tidig... SEN kan man börja kolla in mer vad det gäller julsakerna!! I affärer och så...
 

Jag väntar också

Skrivet av  71:an Nika
till söndag. Menade att det är tillåtet att ta fram stakarna på fredag.Det är inte tillåtet tidigare än fredag ;)
 

Nej,

Skrivet av  Ango
här plockas de fram på lördag för att vara redo att tändas på söndag morgon!
Före första advent ska de inte tändas...enligt mig då *ler*!

Kramisar
 

Man hinner bli less

Skrivet av  Tozen
på alla julsaker redan innan december månad... Här sätts inte julpyntet fram förräns tidigast 1 advent, om ens det.
 

Här pyntas det på Torsdag.

Skrivet av  julälskaren
Inte för att jag inte orkar vänta utan för att jag inte hinner sedan.
Reser bort på Fredag och kommer hem sent på Söndagkväll.
Så här får grannarna stå ut med att allt kommer upp på Torsdag (och vi har timer så de kommer att lysa på kvällarna också....=) )
Men att ha satt upp redan, nej det känns lite väl tidigt
 

Nä verkligen inte!

Skrivet av  Jessica m Sebastian 010625 & Madicken 040622
Tycker att det förstör adventsstämningen helt när folk sätter fram sina ljusstakar och stjärnor en hel vecka innan advent. Här kommer de sakerna fram på lördag. Möjligtvis skulle jag kunna sträcka mig till att pynta på fredag, 2 dagar innan men nu har jag möjlighet att göra det på lördag så jag tänker vänta tills dess.

Har en granne som tar fram sitt adventspynt 1-1½ vecka innan advent, sen åker grejerna ner redan nyårsdagen...själv väntar jag till tjugondag knut då julen åker ut. *L*
 

Första advent

Skrivet av  Illan
sätter man upp ljusstakarna - inte förr :)
 

De åker fram nästa helg *imt*

Skrivet av  makeba
 

Jag kommer kanske tjuvstarta.

Skrivet av  Helén
Men det är för att äldsta barnet (4 år) är bortrest under helgen. Och jag tycker det dels skulle vara kul för honom att vara med och hänga julgardiner och stjärnor och jag dels kommer vara fullt upptagen själv av annat under helgen. Så därför blir det lite tjuvstart. Alternativet skulle vara att inte börja förren nästa vecka, men då har man ju missat första advent och det är ju ännu tråkigare, så då tjuvstartar jag hellre. Men vi kommer ju iallafall inte att tända första ljuset förrens på söndag. =)

 

På fredag...

Skrivet av  Polly
plockas adventstakarna fram hos oss. Skulle kännas helt fel att ta fram dem före det, men liiiite "fusk" kan jag stå ut med.
 

nej!

Skrivet av  Tina
Adventsljusstakar ska upp när det är advent, inte en vecka innan!

Jag sätter upp mina på lördag kväll så de kan tändas på söndag.

Ingen tjuvstar här inte, man trötnar ju bara då..
 

Japp!

Skrivet av  Mollan
Hemma hos mig åkte de upp igår...eftersom jag är bortrest nästa helg och veckan efter :)
 

Skrivet av  MiaMaria m Josefin +Krabat v38
fredag tror jag att de kommer fram. Men en granne som vi hade när vi bode i lägenhet satt fram sina elsljusstakar till 1 november varje år och hade kvar dem en månad längre än alla andra också.
 

På söndag morgon eller lördag sent på kvällen

Skrivet av  Ida & Toritrollet
ska jag göra det i vanlig ordning, förutsatt att ingenting annant händer som jag måste prioritera. Annars får det bli i mån av tid för jag känner att jag har ganska många andra saker som ska fixas före det att jag adventspyntar.
 

Japp

Skrivet av  Annika
De åkte fram igår. Hinner inte tröttna. Vi plockar alltid bort allt julpynt den 1 januari....
 

Men varför redan då???

Skrivet av  Bella
Julen består ju av hela trettonhelgen också, själv tycker jag det vore trist att inte ha adventssakerna framme över den helgen också.
Ok att man inte behöver ha sakerna framme ända till tjugonde dag knut men gott och väl över trettonhelgen i alla fall...
 

JAPP

Skrivet av  mom at home
tog fram dem IDAG. ÄÄÄLSKAR julen å allt pynt
 

Artiklar från Familjeliv