Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Komplikation av framfallsoperation: (intim fråga)

Skrivet av makeba
SVAMP...
alltså sjuttsingen...Jag har ju aldrig haft svamp förr.... Men tydligen så har en och en halv månads konstant användande av binda orsakat att jag fått svamp.
Så nu måste jag fråga er: NÄR man har svamp...förutom att jag ska gojsa på med salvan jag fått av läkaren...hur är det med sex? I nuläge har jag ju inte sex ändå pga operationen...men Hur funkar det med sex och svamp? Bör man vänta tills "anfallet" gått över - och när har det i så fall gått över..och?? Ja, ni märker, jag vet ingenting ;-)
Svar på tråden: Komplikation av framfallsoperation: (intim fråga)

Vänta...

Skrivet av  Lena
Vänta med sex tills du är symtomfri. Det skulle jag råda dig till iallafall.

Sköt om dig!
 

alternativt...

Skrivet av  Emma
smörj in mannen med svampmedel också...
 

*s* ;-)

Skrivet av  makeba
Jag härdar nog ut utan sex i ett par veckor till... *s*
Finns ju orala möjligheter om nöden är påträngande ;-)
 

Skulle ju inte ha oral sex på någon

Skrivet av  urk
som har svamp.....urk!
 

Nej, tvärt om, galning!

Skrivet av  makeba skrattar gott
Ujuj...inte skulle jag vilja FÅ oralsex - men jag kan ju GE :-D
 

Det är ingen

Skrivet av  J m P & G
...fara att ha sex om man har svamp (jag har haft ganska mycket och till slut var jag tvungen att fråga gynekologen om detta - annars hade jag fortfarande varit barnlös... :o) ) Svamp trivs inte i den miljö som karlar kan prestera runt snoppen, så det smittar inte honom. (Såvida det nu är en han det är frågan om, det framgår ju inte helt... ;o) )
 

nämen :)

Skrivet av  makeba
Det var ju en glad överraskning....
Nåja, i nuläge är det ändå för tidigt efter operationen...så jag får förföra min käre make med lite oralsex och inte FÅ som en här ovan trodde jag menade :-)
 

nä, det

Skrivet av  J m P & G
kan kanske vara lite magstarkt ... att få, alltså! :o)

Lycka till iaf!
 

smittar visst

Skrivet av  svampen
men svampen på dom sätter sig i penis roten och inte ollonet!
 

Då vet du något

Skrivet av  J m P & G
som min gynekolog inte vet, tydligen!
 

min

Skrivet av  Mia
gynekolog säger att mannen inte brukar få symptom av svampen men att han kan vara bärare och sen lite snällt ge tillbaks den till mig när min egna svamp väl är borta. Jag blev rekommenderad kondom eller avhållsamhet.
 

Min fick milda symptom..

Skrivet av  :.:
Sprickor och det var på ollonet, inte runt roten som någon sa?!
Lite sveda men inte alls som jag som höll på att gå åt av klåda!
 

Jo, man kan få tillbaka den.

Skrivet av  :.:
Den trivs inte lika bra på män men män som tvättar sig med tvål riskerar att ha gjort det gynnsamt för svampen.

Däremot får de inte "spontan" svamp som kvinnor kan få (det är ju våra egna svampar som växer till sig) utan kan bara bli smittade!

Om du läser på t.ex. Pevaryl så står det hur man behandlar män, varför skulle det stå om de inte kan få svamp menar du?!

Avhållsamhet eller kondom är det som gäller tills svampen är borta PÅ BÅDA.
 

Har ni haft sex?!

Skrivet av  :.:
Nej förresten, det sa du nog att ni inte hade.
Annars hade ni behövt behandla C***** också!
Hoppas du blir av med den lätt, det blev jag :)
 

LÅT BLI

Skrivet av  Molly
men låt bli för din egen skull, inte för mannens. om du har sex (förutsatt att penetration ingår) samtidigt som du har svamp sliter det på slemhinnorna och detta kan för vissa bli mycket smärtsamt. själv gick jag med problem i många år och kunde inte ha sex överhuvudtaget för att det brände så in i...
det är inte värt det! tro mi!
 

Diflucan

Skrivet av  wildwoman
Be att få det så slipper du salvorna...Det är medicinens underverk för underlivssvamp...Sen kan man ta canesten och smörja på utsidan för det mildrar klådan....En som gör allt rätt men får svamp i allaf all...Min mamma tröstade mig med att när du kommer till övergångsåldern så går det över.....*ha*..Vilken tröst.
 

Artiklar från Familjeliv