Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Varför blir ni så upprörda över att era män

Skrivet av undrande
tittar på porr på datan, vad spelar det för roll???

Dom behöver ju inte älska eller tända mindre på er för det!
Svar på tråden: Varför blir ni så upprörda över att era män

Mitt spontana svar...

Skrivet av  Anne
är att det är ok om man tittar på porr, men man behöver inte skylta med det för resten av familjen. Jag skulle tycka det var vidrigt o hitta bilder eller filmer som i inlägget längre ner på vår gemensamma dator. Då kan man ju porrsurfa på jobbet istället och ingen blir sårad.
 

porrsurfa på jobb

Skrivet av  ÅsaL
är för det första förbjudet på de flesta arbetsplatser och faktiskt långt mkt vidrigare i mina ögon än att göra det hemma...
 

Tycker som du! imt

Skrivet av  ...
.
 

håller

Skrivet av  Qanna
med dig Åsa!
 

Ehhh.

Skrivet av  Ida & Toritrollet
Vi har bara en dator i hemmet, hur ska man göra då? Förutsatt att man ska surfa i hemmet eftersom att många arbetsplatser är porrfria som tidigare påtalats, eller alla de män som jobbar på ställen där man helt enkelt inte har tillgång till datorer dagtid. Tex bygg och anläggning är det ytterst få som har tillgång till dator + uppkoppling och då är det ganska svårt rent tekniskt...
 

oj. tänk om han blir uppsagd från

Skrivet av  anonym just nu
jobbet då för att han porrsurfat. Det räcker att behöva förklara sig för chefen. På många jobb så tas det reda på vad folk gör på datorn. Jag vet en kille som blev avskedad för att han surfade för mycket och hämtade hem filer på arbetstid (tror dock inte att det var porr). Ärligt talat så skall man väll jobba på jobbet och inte titta på porr.

Då är det bättre han skaffar sig en egen dator hemma.
 

Tycker också att man ska porrsurfa på jobbet :)

Skrivet av  71:an Nika
Min man får nämligen mycet att göra på _sitt_ jobb då.
Och det innebär att jag får mer pengar, så jag håller med du.....Porrsurfa på jobbet ;))
Och gärna hemma också för den delen :)
 

enbart för att..

Skrivet av  Tina
..jag vill inte att min kille ska bli kåt på en annan tjej, punkt slut!
Tittar man på porr så är ju det syftet liksom, ok om han ser en skitläcker tjej på stan, det kan man ju inte rå för.
Jag bryr mig inte om min kille tycker att en annan tjej är attraktiv osv, men om han tittar på porr och blir kåt så tar jag illa upp!

Har man ett toppen sexliv hemma så behöver man inte leta upp nakna tjejer på nätet/tv:n.
 

Jag skulle inte sätta ett

Skrivet av  lyckligt lottad
ev porrsurfande i relation till mig själv eller vårt sexliv i första hand. Däremot så strider porrindustrins utnyttjande av andra mot min människosyn och jag skulle inte vilja leva med en man som inte delade den uppfattningen.
 

Det har ju knappast med det att göra!

Skrivet av  maria65a
jag gillar inte porrindustrin och inte heller folk som viker ut sig hur amatörmässigt det än är för som kvinna tycker jag att det är kränkande att bli betraktad som ett runkobjekt.
Att ha en man som tittar på porr på datorn är dessamma som att leva med en mycket "liten" man ur mina ögon sett och en sån vill jag inte dela mitt liv med eftersom våra värderingar är så olika.

Av den anledningen skulle jag personligen ta illa vid mig.
 

Jag tror bestämt att

Skrivet av  LillKatt
skulle mannen ha porrbilder på sin partner skulle han vara mindre intresserad av att titta på nätets porrbilder och filmer, och slippa smyga med det. Jag förstår de som tar illa upp av porrsurfande. Jag skulle inte gilla det för barnens skull.
 

Jag blir inte det

Skrivet av  Siv m. David 03
eftersom han inte smyger med det, och han tittar inte på "avarter". Inte så väldans ofta heller iofs...

Skulle han däremot börja gömma det han tittar på skulle jag dra öronen åt mig och börja snoka / alt konfrontera honom o fråga varför han inte kan stå för det han gör...
 

Så JAG är det enda offret menar du....

Skrivet av  Superwoman
...om min man väljer att utnyttja att andra kvinnor exploateras sexuellt? Det är till att göra det enkelt för sig, tror jag ;-)

Nej du, synen på kvinnokroppar som objekt som kan säljas och köpas för andras sexuella njutning (för inte är du väl så naiv att du inbillar dig att kvinnorna i porrindustrin ställer upp på porr för skojs skull? Det här är en av världens mest lönsamma industrier) drabbar varenda kvinna i samhället. Så länge vi tycker att det är OK kommer vi ALDRIG att få en juste kvinnosyn.

Det tycker jag är det största problemet. Det näst största problemet är att många av kvinnorna (säkerligen männen också) far illa av att exploateras. Så vad jag känner personligen är ju jämförelsevis rätt oviktigt.
 

Dumt och kortsynt

Skrivet av  Helena
För mig och min man handlar det om att tacka nej till porrindustrin, som faktiskt utnyttjar människor. Är det en nyhet för dig?
 

Artiklar från Familjeliv