Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

glasögon

Skrivet av carina
ska till ögonläkaren med min dotter på 9 mån. på bvc sa de att hon var översynt på höger öga,och att hon kanske ska få glasögon.Är det någon som har så unga barn som jag med dålig syn och hur funkar det för er? har dom fått glasögon?
Svar på tråden: glasögon

Min äldsta...

Skrivet av  Annika60
... var knappt två år när hon fick glasögon. Hon hade en grav utvecklingsstörning så hon var på under din dotters utvecklingsnivå.

Det funkade ganska bra; hon blev fena på att dra av och slänga bort brillorna men det var bara att vara ihördig och sätta på dem igen.... Vi satsade på glasögon med rejäla "krokar" på skalmen bakom öronen så de skulle sitta bra.
 

Kolla inne på synskadade barn

Skrivet av  Anina & Steffen
där finns det säkert någon med erfarenhet.

Själv väntar jag på att optikern ska ringa och säga att min sons glasögon är färdiga.
Han är 5 år och undrar hela tiden när han ska få sina glasögon.
 

Tack till Harry Potter

Skrivet av  Maria med 3 och en på väg
SOm gjort det trendigt att ha glasögon som barn. *L*
Jag har en kompis var dotter var översynt. Det upptäcktes inte förrän hon var 2 år ugnefär. Hon hade jätteproblem att lära sig gå och ville aldrig gå nånstans utan mest klänga på mamman. När sedan synfelet upptäcktes och hon fick glasögon så blev det ett helt annat barn. Hela världen öppnade sig för henne.
Jag tror säkert ni kommer få problem med att hon sliter av glasögonen i perioder, men fördelen är ju att hon är van redan från början att ha sina glasögon.

Hoppas du får några bra svar från nån förälder som har erfarenhet. Mina barn har fått glasögonen är de redan börjat skolan.