Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag skrev här om ångest inför gynbesök *långt*

Skrivet av Inte alls rädd för gyn längre!
för en tid sen. Jag var orolig för att gå till en manlig gynekolog. Ni stillade alla min oro med orden att manliga gyn är sååå duktiga och försiktiga och inte alls lika hårdhänta som kvinnorna....
Pyttsan! Den här människan var som sänd från helvetet.

Jag sökte pga sprickor mellan blygdläppar och i slidöppningen. Tror ni han var försiktig?? Han stoppade in spekulumet och riktigt drog isär slidöppningen. Jag var så nervös och rädd att jag inte sa ett pip. Sen raspade han och skrapade lite och sa att det här kan man inte göra nåt åt och man vet inte varför vissa kvinnor får det. Bara att leva med. Väldigt nedslående svar. MEN. Han skrev ändå ut medicin till mig som han inte förklarade vad den var till för.
Samt att när jag kom hem, så insåg jag att han tagit ett prov, men han sa inte vad för prov. Så jag ringde och de svarade att det var klamydia. Och hur hade han tänk meddela mig svaret om det varit så att jag hade det??
Jag åt medicinen och strök på salvan och besvären försvann. Tills jag avslutade behandlingen. Då kom allt tillbaka som ett brev på posten :o(

Sökte mig nu till en annan behandlare och fick tips om gyn på Munkbrons läkarmottagning. Ringde i fredags och fick en tid idag!
Det var den mest trevliga och sympatiska läkare jag mött. Och det var en man den här gången med. Men efter första gången så var det inte så farligt att gå till en man längre, nu var jag mer rädd för att han skulle vara hårdhänt...

Behövde jag inte vara! Det kändes knappt att han rörde vid mig! Han tog också ett prov som han direktmikroskoperade och det visade sig att jag har bakteriell vaginos! Hade det andra puckot ens tänkt på det? Han tog inget prov för mikroskop inte.

Nu har jag fått en veckas antibiotikakur samt en starkare salva. Han tog mig på allvar och redde ut problemet, sen får vi se om det kommer tillbaka. Men jag kan varmt rekommendera honom!
Svar på tråden: Jag skrev här om ångest inför gynbesök *långt*

Åå men vad roligt att höra!

Skrivet av  Pallas
Vad skönt att du fick någon som var bra till sist! Och väldigt ledsamt att du träffade på nöten innan...

Hoppas du blir frisk nudå!
 

vad bra!!

Skrivet av  Tina
Jag har också undersökt av 2 manliga gynekologer, den första var precis som den du hade, hemsk!

Och den andra var en ängel!!

Bakteriell vaginos hade min väninna, och det gtick över med antibiotika, hoppas det försvinner för dig med snarast!!
 

Vad härligt!

Skrivet av  gabbiz med Alvin
Det är ju underbart när man äntligen hittar den där människan som förstår en och verkligen kan sitt jobb. Så glad jag blir för din skull!

Kram,
 

Jag tror jag vet vem:))

Skrivet av  Ika
Jag har gått till munkbron i många år och deras manlige läkare är BÄST!!
 

Vad tufft av dig!

Skrivet av  Nape
Vad tufft av dig att våga gå en gång till, fast den första gynekologen var hårdhänt!

Skönt att du till slut fick reda på vad det var, hoppas det blir bättre nu!
 

Tack för erat intresse!

Skrivet av  Inte alls rädd för gyn längre!
Jag är redan bättre och jag hoppas verkligen att det håller i sig nu och inte kommer tillbaka.
Men efter mycket letande har ju nu funnit rätt :o)
 

Var det mitt tips?

Skrivet av  Hwila
Dr J-Å är BÄST! Och det värmer att höra att han inte gick bet den här gången heller. kram!
 

Artiklar från Familjeliv