Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

glasögon ..?

Skrivet av nya glasögon
Hur vet man vilka som passar bäst?
Bäst är väl tunna snygga bågar?
Vill ha någe "galant".
Ska pröva bågar imorrn.. inte använt glasögon på 6år nu..

Om man har mörktbrunt hår å gröngula ögon och lite avlångt ansikte med mjuka linjer å oftast uppsatt hår?
Svar på tråden: glasögon ..?

Hrrrmm....

Skrivet av  Tweedy
måste man grunna på sånt när man väljer bågar??!!...*s*

Jag tar dom som jag trivs bäst i och som sitter skönast. Bågvalet blir ju efter modet om man säger så....
Jag brukar låna hem max 5 styck och sen väljer jag någon av dom till nästa dag.
 

Kanske är det kostnaden

Skrivet av  Fumlan
Allt är relativt, men ett par nya bågar kan vara en stor kostnad i många hushåll.
 

Bara du som vet

Skrivet av  Malou
Det bara att åka till optikern och testa, testa och åter testa..
Jag är världens veligaste, provade säkert 300 bågar (kändes ialla fall så) innan jag bestämde mig.
Jag hade från början tänkt som du,
tunna stålbågar, men jag fastnade till slut för ett par bruna plastbågar. Jättesnygga och det känns "jag".

Det tog tre besök hos optikern innan jag kunde bestämma mig, är som sagt lite omständig...
 

Fråga om råd

Skrivet av  Anina & Steffen
optikerna hjälper så många människor varje dag, så dom kan sin sak.
 

Dyrt, säger jag...

Skrivet av  mumsan1965
Jaaa, det är svårt med glasögon, men de är bra på att kunna säga vad man passar i hos optikern tycker jag!

Sist jag skaffade nya glasögon var i februari i år och det blev dyyyyyrt... Fy, attans att det ska kosta så mycket! Jag har fått progressiva (hm, har det med någon ålder att göra, eller?!?) och det blev bra mycket dyrare bara för det! Allt som allt fick jag betala över 6 000:- men då följde ett par solglasögon med...
 

Har ni provat

Skrivet av  Vimse
glasögondirekt? Jag betalade 380 kronor för ett par, enkelslipade. Blir förstås dyrare med dubbelslipade, men bra mycket billigare än 6000. Jag tycker det är suvve, även om man inte har så många bågar att välja på.
 

Artiklar från Familjeliv