Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad tycker ni om julkalendern?

Skrivet av Illan
Jag har tittat runt och inte hittat någon diskussion om den någonstans - inte ens på tv-snack. Förra året drömde äldsta dottern mardrömmar efter Håkan Bråkan. Som vuxen kunde jag uppskatta den, men mina små tjejer förstod inte skämten och blev som sagt skrämda.
Men Allram är ju så jättebra! Hela familjen uppskattar årets julkalender! Pyret jazzar åt musiken, Lillan tittar och följer historierna noga, och maken och jag skrattar åt de lite mer kluriga skämten :) Kalas!
Svar på tråden: Vad tycker ni om julkalendern?

här med!

Skrivet av  mumsan1965
Jag måste erkänna att jag inte sett så mycket av Allram, så jag kan inte uttrycka mig, men lillkillen som är tre år gillar den starkt!
Store sonen som är tretton tycker dock att det är botten... :-))
 

Hej!

Skrivet av  Fumlan
Jag önskar mig en mer julig julkalender. Sedan har jag nog inte förstått mig på Allram, det är småkul, men inte mer.
 

åjo, vi skrattar hela familjen

Skrivet av  NillaN m. M99 & L03
Pappa Pierre skrattar fullt & missar inte ett avsnitt. Maddis 5 år tycker den e rätt ok, men Lucas 1½ år e helt såld på årets kalender :=)
Han sitter sällan å kollar på tv, men nu e han fast i 15 minuter :=)

Tyckte till en början den verkade trist, men nu har jag sett flera avsnitt & den e verkligen skön :=)
 

bra!

Skrivet av  Tina
Jag tyckte att förra årets kalender sög rent ut sagt, och min son(då 3 år)fick inte se den.

Allram är ju dörolig, och både sonen och jag tycker att årets julkalender är toppenbra!
 

sådär, faktiskt

Skrivet av  La mama
Jag gillar verkligen Allram, men han är ju inte med särskilt mycket.
Och jag saknar att det inte är den minsta gnutta jul i Höjdarna, som treåringen i och för sig gillar (utom den där svarta dockan...) men större barn inte verkar uppskatta riktigt. Jag läste nånstans att de riktade sig till barn _från_ fem år, det har de väl inte riktigt lyckats med?
Nej, mer Allram!!
 

Håller med dig!! IMT

Skrivet av  Pepparkakan m 2 grabbar + bf juli
.
 

Var är vintern och snön?

Skrivet av  Superwoman
Jag tycker att ett minimikrav på en julkalendern är att den åtminstone ska snudda vid jul- och vintertemat.

Annars är väl årets kalender OK, fast ingen jättehöjdare direkt. Den är ju i varje fall sådär 1000 ggr bättre än förra årets kalender men det var ju nästan en förutsättning (ja, 15 minuters testbild hade ju varit bättre än DEN kalendern *s*)
 

Jag kan tänka mig....

Skrivet av  Pepparkakan m 2 grabbar + bf juli
att snön kommer ju närmare julafton man kommer i julkalendern.
 

Dotter 4 år har inte fastnat

Skrivet av  JessicaF
Hon tittar för all del - men hon har inte direkt fastnat. Jag tycker den är helt OK, varken bu eller bä från mig. Har sett bättre och betydligt sämre.
 

Malou med barn

Skrivet av  Malou
gillar Alram..

Visst håller jag med om att mer snö vorde passande,
men annars är den precis vad små barn vill se..
Lite trist för större barn, men många gånger har kalendern varit för "stor" för de mindre barnen,
i år var det deras tur tycker jag.. toppen!
 

Tycker det är trist

Skrivet av  Miranda
att julkalendern inte utspelar sig i "julig" miljö. Det är gräs och blommor och växter istället för snöyra... Ger ingen julkänsla.
 

Vår tvååring...

Skrivet av  Humla med Siri och magen v.15
fullkomligt älskar julkalendern! Jag tror aldrig hon har suttit så stilla och koncentrerat framför teven tidigare. Dessutom har hon bestämt att den handlar om henne och pappa! *s* Så Ester och Franke det är egentligen Siri och pappa det... :-)

Jag tycker att det är helt okej, det enda jag har att invända mot den är att den är så "ojulig". Hade höjdarna utspelat sig i ett vinterlandskap hade den fått högsta betyg av mig. Men jisses vad vi vuxna skrattade ikväll åt "banananas - bästa frukten!" :-D
 

Hela familjen skrattar

Skrivet av  Hervor
Särskilt fyraåringen tycker att den är toppen!
 

Jag

Skrivet av  Cilla m Alex & Liam, bf 11/3
gillar Allram men inte julkalendern, tycker den är alldeles för o-julig. Men barnen gillar den och det är ju det viktiga.
 

Dottern, 8 år, grät...

Skrivet av  Hannele
...för att det skulle bli Allrams julkalender. Det skulle bli den tråkigaste, barnsligaste och löjligaste kalendern hon varit med om...

Nåväl, nu tittar hon i alla fall men varken hon eller storasyster på 11 tycker det är en höjdarkalender.
4åringen gillar den skarpt! Hon fnissar och hänger med. Jag tycker den är medel.
 

Jag tycker

Skrivet av  A
i alla fall att det känns kul att det är lite anpassat även för mindre barn i år. Tror nästan att det är de yngsta som uppskattar den mest.
 

Artiklar från Familjeliv