Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Menskopp frågor...

Skrivet av vovv
Hejsan..

Förra gången jag hade mens så försökte jag använda menskoppen. Blev orolig för att jag inte skulle få ut den och drog allt vad jag orkade i piggen och det blev ju vacum och det känndes som om hela underlivet skulle sugas ut ju...*s*..( gjorde jätte ont)..

Nu så har jag mens igen och försökt använda den..Det går väl ganska bra tror jag. Men hur vrider man koppen ett varv när det är inne? Jag försöker vrida men det känns inte som om den vrids.

När jag tar ur koppen är den påfylld men jag måste göra något fel för det känns inte bra när den är inne.

Jag måste ha binda för det läcker lite. Hmm... Jag SKA lära mig...Men just nu är det lite krångel.

Hur lång tid tog det för er att lära er använda den bra?

Vovv
Svar på tråden: Menskopp frågor...

Fortfarande

Skrivet av  Siv m. David 03
hamnar den lite fel nångång och kan läcka, jag har använt den i 3 perioder nu. Det vanliga för min del, om den läcker, är att den hamnat för långt in eller att den inte är vinklad tillräckligt.

Testa att trycka ihop den lite innan du drar ut den, så vaccumet släpper, det kan bli lite kladdigt men känns avgjort bättre *s*

Jag har inga problem att vrida den efter insättning, ta bra tag om räfflorna i botten med tumme o pekfinger. Kanske inte ett helt varv, men en bit i alla fall. Den ska inte kännas mycket alls när den sitter rätt, så kolla positioneringen utifrån bilderna i häftet du fick med när du köpte den. INte för långt in, vinkla den rätt o se till att vacuumet finns där.

Lycka till!