Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vem har fel, vem har rätt????? Moralfråga

Skrivet av Ärlig eller falsk????
Jag kommer lägga ut detta på ett par olika forum, ber om ursäkt redan nu om det blir tjatigt.
Jag har hamnat i en situation där jag inte vet om jag ska vara stolt eller om jag ska skämmas.
Så här är det.

Jag har (hade) en vän som heter Madde, Madde var tillsammans med Niklas sedan 13 år tillbaka, tillsammans har de tre barn.
Madde och Niklas hade en gemensam vän som heter Sandra, Sandra var frånskild med ett barn.
sandra och jag kände varandra lite sedan en tid tillbaka men jag skulle inte kalla oss vänner.

Sandra har alltid haft ett gott öga till Niklas och ett tag när han och Madde hade det krassligt så föll han för frestelsen och gick till sandra.
Madde fattade inget och fortsatte att se sandra som en vän, hon berättade allt som pågick mellan henne och Nicke för Sandra.
Sandra låtsades vara förstående men i själva verket undanhöll hon allt för Madde.
Ibland hände det att Nicke försvann hela nätter och då befann han sej hos Sandra, dagen efter kunde Madde ringa Sandra och gråta men Sandra berättade aldrig att Nicke i själva verket hade tillbringat natten hos henne.
Hon låtsades vara den förstående kompisen.

En dag var jag på stan och mötte Sandra och vi bestämde oss för att ta en fika ihop (jag visste inget om henne och Nicke vid detta laget...)
Vi gick och fikade och fick lite bättre kontakt och den byggde vidare och vi blev vänner, dock inte så nära vänner som jag och Madde var.

Efter ett tag berättar Sandra för mej allt som hänt mellan henne och Nicke.
Jag blev chockad, ledsen, förbannad, ja ALLT!!!!!
Men jag kom mej inte för att säga till Sandra vad jag tyckte.

Men någon timma efter jag fått reda på detta så åkte jag hem till Madde och berättade allt, men jag poängterade STARKT att jag inte visste om det var sant eller om jag missuppfattat något.

Dagen efter bröt själva helvetet löst.
Sandra ringde mej helt vansinnig och skrek att jag var en falsk slyna som spred lögner och nu nekade hon till ALLT hon sagt till mej.
Det var inte så oväntat, men det som hände sedan chockade mej rejält!!!!
Madde ringde mej hon också och skrek att jag var falsk.
Hon sa att hon pratat med Nicklas och Sandra och de hade nekat till allt, så hon påstod att JAG ljög för att förstöra hennes familj.

Detta var det som hände.
Idag ser det ut så här:
Madde och Sandra är bästa vänner och båda HATAR mej och sprider hemska rykten om mej och min familj.
Niklas hatar mej och tittar inte åt mitt håll.
Madde och Niklas är skilda (så NÅGOT var väl fel ändå......)

Jag mår så dåligt av allt detta.
Hanterade jag allt fel???
Jag ville bara väl men istället blev jag hatad av många.

Där fick jag för att jag var ärlig.
Jag kanske hanterade detta på fel sätt men jag begriper inte hur JAG blev boven i dramat helt plötsligt.
Men Sandra som var den som låg med Maddes vän har allas respekt kvar.

Er spontana tanke när ni läser detta????

Jag LOVAR att jag inte har ändrat något för att det ska vara till min fördel här.
Poängterar också STARKT att ALLA namn är PÅHITTADE
Svar på tråden: Vem har fel, vem har rätt????? Moralfråga

Ja vad gör man...

Skrivet av  Inget namn idag
jag antar att man får se det som att kan man leva med sitt eget samvete så får man vara nöjd. Du är inte falsk, bara dålig på intriger och manipulation. Har själv varit i en liknande situation nyligen. En vän uppförde sig hemskt genom en annan väns skilsmässa. Hon liksom ägnade sig åt att elda upp båda parter mot varandra... Särskilt mannen. Hon berättade tex allt för honom som vår väninna sagt i förtroende till henne. Vill inte ta vad det gäller, men kan säga att det bara var som att vrida om kniven i bröstet på honom och han började bete sig som ett skadat djur... Och hon eggade honom vidare... Varför ska du vara sjysst när hon har betett sig så illa och vet du vad hon sa mer och bla och bla och bla. Till slut sa jag till väninnan som det var, att om hon undrade varför det var helt omöjligt för henne att skiljas på ett bra sätt så skulle hon ta ett snack med den andra vännen och se till att hon slutar spela dubbelspel. Tjaaaa och rätt som det var så var jag boven i heeeela dramat och de två bästisar. Även fast hennes ex man också sagt till henne att den här "vännen" står på hans sida osv. Jag vet i alla fall att jag gjorde rätt. Hade det gällt mig så hade jag velat veta att någon bygger upp hus i helvete bakom min rygg. Om hon nu väljer att tro på vår alldeles egen intrigmakerska som är en mästare på manipulation, istället för på mig som är usel på det, så kan det kvitta. Tråkigt det här med ryktena. Bor ni i en liten stad? Vi har fått vår dos av rykten, men de når ju bara den egna kretsen då vi bor i en storstad. Det stör mig inte nämnvärt. Folk får tro och tycka prescis vad de vill. Vet ju iofs inte vad det är för rykten de sprider om er... Man kan ju alltid göra en anmälan för förtal och se om det skrämmer dem till tystnad, eller så eggar det dem bara. Det lär ju inte hända något med anmälan...
 

Ja vi bor i en småstad. *suck*

Skrivet av  Ärlig eller falsk????
Så en hel del folk tittar snett idag, fast en del är ju på vår sida också förstås.
Men jag kan inte släppa detta, hjärnan säger att jag gjorde helt rätt, hjärtat säger annorlunda....

Tack för ditt svar. :-)
 

Det är klart

Skrivet av  Inget namn idag
att hjärtat sörjer. Man är ju i vanliga fall rädd om sina vänner, trivs tillsammans med dem och litar på dem. Jag var också jätteledsen först och undrade om jag hade gjort fel, men sedan kom jag dithän att jag bara släppte dem och nu rör de mig inte i ryggen. Om någon av dem skulle vilja vara vän med mig igen imorrn eller längre fram, så skulle jag iskallt tacka nej... Först ville jag förklara, få den vännen som skilde sig att lyssna på mig och tro på mig, men nu är jag likgiltig. Hmmm så ni bor i en småstad. Det är ju värre... Ett tips är att tig som muren. Snacka inte skit om dem, utan låtsas som om de inte finns öht. Om någon nämner dem eller vad de har sagt så skratta litet överlägset och använd dig av uttryck som "jahaaa de är för roliga, förväntar de sig att någon ska tro på det, ja jag säger då det" Bete dig som om de är så små och obetydliga att ingen vid sina sinnens fulla bruk skulle ta dem på allvar. Styr över samtalet på "viktigare" saker. Att det är de som springer runt och snackar skit och skvallrar kommer förr eller senare att slå tillbaka på dem själva om du inte gör det samma. Kram
 

Förstår att du inte kan släppa det,

Skrivet av  Anna
jag tycker att du har gjort helt rätt. Kanske vet hon också att du haft rätt längst inne, men lever i förnekelse för hon tror det hon helst vill ska vara sant. Kan du inte sätta dig ner och skriva ett långt brev till henne, skriv precis som det är. Sen finns det inte mycket mer du kan göra, försök släpp det.
 

Svar

Skrivet av  Karin
Jag skulle nog inte har gjort som du. Om någon hade börjat att berätta för mig hade jag sagt stopp att jag inte ville veta. Jag hade inte fört hisotien vidare och vet ej om jag skulle uppmanat dem att berätta själva. Det jag tycker låter skumt är att du sa till frun att du inte vet om det var sant eller ej. Det kan man ju undra när andra kommer med skvaller men om det kommer från en av de inblandade verkade det kostigt att du sa så?
Sedan förstår jag inte varför frun blev förbannat eftersom det var rätt uppenbart att han hade en annan, frågan var vl bara vem?
Till sist har jag läst en identisk histora tidigare på AFF, har du skrivit det tidigare?
 

Karin...

Skrivet av  Ärlig eller falsk
Anledningen att jag sa att jag inte visste om det var sant eller om jag missupfattat något (vilket jag inte hade) var för att Madde skulle ta reda på fakta själv, jag ville bara rikta in henne åt rätt håll.

Och NEJ, jag har inte skrivit om detta¨på AFF förr, tänk det kanske finns fler triangeldraman här i välrden. *ironi*
 

Identiskt

Skrivet av  Karin
Visst förstår jag att det finns andra triangeldramor i världen men jag har svårt att tro att de innehåller samma omständigheter som detta... Om inte du krivit är det väl någon av den andra inblandade då!
 

På vilket snack då???

Skrivet av  Ärlig eller falsk
Jag skulle hemskt gärna vilja läsa den IDENTISKA historien.
Att någon av de andra skulle ha skrivit finner jag föga troligt eftersom varken Madde eller Sandra någonsin använder sej av internet (ja det finns folk som inte gör det) och jag har _inte_ skrivit om det här innan.
Så det skulle vara ett sant nöje att få läsa om en helt "identisk" historia
 

Sista svaret

Skrivet av  Karin
Eftersom det inte var igår och jag inte brukar notera varje inlägg jag läser i någon AFF-dagbok hemma så kommer jag faktiskt inte ihåg. Enligt min mening stämmer omst. så väl att det måste vara någon som syftar till samma historia, kanske har du berättat den för andra...
 

Du karin...

Skrivet av  Snurran
Ville bara tala om att även jag känner igen denna historien som identisk med någon jag läst för åtminstone ett eller ett par år sedan här på föräldranätet...jag minns inte ens i vilken snackgrupp, men jag är helt säker på min sak.
 

Snurran

Skrivet av  Karin
Det var också rätt länge sedan jag läste den. Lustigt nog var det episoden med att de bestämde sig för att fika på stan tillsammans som gjorde att jag kom ihåg. Antingen är de någon som driver med oss eller så är det någon annan som på något sätt är inblandad som vill ha synpunkter.
 

Jepp den här ligger på

Skrivet av  Anya
ytterligare ett snack, jag läste där igår, kommer tyvärr inte ihåg vilket.
 

Den finns på "Fråga Mammor";

Skrivet av  Anya
Vem har rätt, vem har fel??? Moralfråga (2004-12-10 18:17:17) + -

Jag kommer lägga ut detta på ett par olika forum, ber om ursäkt redan nu om det blir tjatigt.
Jag har hamnat i en situation där jag inte vet om jag ska vara stolt eller om jag ska skämmas.
Så här är det.

Jag har (hade) en vän som heter Madde, Madde var tillsammans med Niklas sedan 13 år tillbaka, tillsammans har de tre barn.
Madde och Niklas hade en gemensam vän som heter Sandra, Sandra var frånskild med ett barn.
sandra och jag kände varandra lite sedan en tid tillbaka men jag skulle inte kalla oss vänner.

Sandra har alltid haft ett gott öga till Niklas och ett tag när han och Madde hade det krassligt så föll han för frestelsen och gick till sandra.
Madde fattade inget och fortsatte att se sandra som en vän, hon berättade allt som pågick mellan henne och Nicke för Sandra.
Sandra låtsades vara förstående men i själva verket undanhöll hon allt för Madde.
Ibland hände det att Nicke försvann hela nätter och då befann han sej hos Sandra, dagen efter kunde Madde ringa Sandra och gråta men Sandra berättade aldrig att Nicke i själva verket hade tillbringat natten hos henne.
Hon låtsades vara den förstående kompisen.

En dag var jag på stan och mötte Sandra och vi bestämde oss för att ta en fika ihop (jag visste inget om henne och Nicke vid detta laget...)
Vi gick och fikade och fick lite bättre kontakt och den byggde vidare och vi blev vänner, dock inte så nära vänner som jag och Madde var.

Efter ett tag berättar Sandra för mej allt som hänt mellan henne och Nicke.
Jag blev chockad, ledsen, förbannad, ja ALLT!!!!!
Men jag kom mej inte för att säga till Sandra vad jag tyckte.

Men någon timma efter jag fått reda på detta så åkte jag hem till Madde och berättade allt, men jag poängterade STARKT att jag inte visste om det var sant eller om jag missuppfattat något.

Dagen efter bröt själva helvetet löst.
Sandra ringde mej helt vansinnig och skrek att jag var en falsk slyna som spred lögner och nu nekade hon till ALLT hon sagt till mej.
Det var inte så oväntat, men det som hände sedan chockade mej rejält!!!!
Madde ringde mej hon också och skrek att jag var falsk.
Hon sa att hon pratat med Nicklas och Sandra och de hade nekat till allt, så hon påstod att JAG ljög för att förstöra hennes familj.

Detta var det som hände.
Idag ser det ut så här:
Madde och Sandra är bästa vänner och båda HATAR mej och sprider hemska rykten om mej och min familj.
Niklas hatar mej och tittar inte åt mitt håll.
Madde och Niklas är skilda (så NÅGOT var väl fel ändå......)

Jag mår så dåligt av allt detta.
Hanterade jag allt fel???
Jag ville bara väl men istället blev jag hatad av många.

Där fick jag för att jag var ärlig.
Jag kanske hanterade detta på fel sätt men jag begriper inte hur JAG blev boven i dramat helt plötsligt.
Men Sandra som var den som låg med Maddes vän har allas respekt kvar.

Er spontana tanke när ni läser detta????

Jag LOVAR att jag inte har ändrat något för att det ska vara till min fördel här.
Poängterar också STARKT att ALLA namn är PÅHITTADE


Ärlig eller falsk????
 

jamen....

Skrivet av  mim
Det är klart att det där är samma!!!! Hon skriver ju t o m att hon ska lägga ut frågan på ett par snack! Det Karin menar är väl att historien är äldre än så, dvs har figurerat för några år sedan, och i så fall så är det ju konstigare.
 

hoppas redax...

Skrivet av  bf
raderar...varför skulle hon vilja driva med oss. Stackars ledsna vän Karin som hittar er till stöd här. Vilken onödig länk det här blev.
 

Jag är hemskt ledsen att jag läste fel!

Skrivet av  Anya
Förstod inte att Karin menade ett inlägg som fanns för länge sen. Jag skummade igenom inläggen och kom på att jag läst det det ursprungliga inlägget på ett annat ställe. Sorry.
 

Jaadu,

Skrivet av  Blue
sånt där "trangeldrama" händer ju rätt ofta, i och för sig handlar det ju inte alltid om otrohet, men allt möjligt tjafsar vi tjejer om ju emellanåt.
Kan bara berätta vad jag lärt mig genom åren och hur jag skulle ha gjort. Jag skulle för det första ha sagt till den där Sandra då hon berätta vem det var, på nått vis skulle jag ha visat och sagt, att jag inte vill veta, att jag tycker det är fel.

Och jag skulle då INTE ha åkt till den där Madde efter 1 timme och hävt ur mig allt, det var tanklöst tycker jag personligen.
Jag skulle ha låtit det gå några dagar så att jag fått distans till det och kunnat tänka klarare, OM jag sedan beslutat mig för att säga något åt Madde så skulle jag säga att jag hört rykten om att han är otrogen med NÅN, men att jag inte vet med vem och om det stämmer. Men jag tror inte jag skulle säga det heller.

Att nu dom är bästa vänner och du är utanför...ja sånt är livets hårda skola helt enkelt, man lär sig av sina "misstag" och hur man borde agera och inte. Det fins så mycket skvaller och skitsnack mellan kvinnor så det är inte klokt, och typ 10% är sant. Nu säger jag inte att det inte var sant att de hade nått ihop, de kanske de gott hade, men det var inte din sak att leka äktenskapspolis.

Jag har medvetet beslutat mig för några år sedan att jag medvetet skall försöka bojkotta sånt skvaller, inte delta. Ibland lyckas det inte, men oftast så håller jag mig utanför, sprider inget vidare och är ointresserad då jag får höra nått. Nu har jag mycket bättre rellation överallt.
 

Jag skulle

Skrivet av  JK
också berättat, faktiskt, av den enkla anledningen att jag önskar att mina vänner, om de skulle få reda på att min sambo var otrogen, talar om det för mig. Sambon är inte otrogen - *poängterar* - men gud nåde honom om... ;o)

Din väninna ville nog inte höra sanningen och den gjorde troligtvis jävligt ont och hon ville skylla smärtan på någon. Dig, kanske? Den andra kvinnan ska du vara glad över att slippa. Håll huvudet högt när du möter henne, du har inget att skämmas över. Samma gäller f.ö också karln.

Om det nu skulle vara så att de INTE hade en affär så har du blivit utsatt för ett grymt skämt. Eller en utstuderad utmanövrering. Du är ju inte längre kvar i gemenskapen och det kanske var meningen från början?

Gå vidare nu, du har inte gjort något fel. Du agerade som en äkta vän och fick skit för det. Det är deras förlust.
 

Tack alla.

Skrivet av  Ärlig eller falsk
Är ärligt talat inte mycket klokare nu.
En del anser att jag hanterade detta som skit och att det var mitt fel, andra anser att jag gjorde vad en bra vän bör göra.

Men gjort är gjort och jag får helt enkelt utgå från mej själv.
Hade det var _min_ man och _min_ vän så hade jag velat veta iaf.
 

Jag har gjort som du!

Skrivet av  Älskarinnan
Jag hade haft ett KK-förhållande med en kille ett tag. Vid ett tillfälle så var jag inte med, men min kompis var det och de blev tillsammans. Mig spelade det ingen roll så där, för jag ville inte ha honom på så vis :-). När de varit tillsammans i några månader var jag på krogen och träffade min gamle älskare (min kompis pojkvän) och han började stöta på mig. Jag blev smickrad, förstås, men sa ifrån att jag inte var med på noterna. Han tyckte att vi hade ju haft det skönt tillsammans förut, så skulle jag inte följa med honom hem? XX skulle inte komma hem till honom förrän på eftermiddagen nästa dag. Jag nobbade hursomhelst - och efter många om och men och ett par dagars funderingar så ringde jag upp min kompis och berättade om vad han sagt och gjort och vad vi kunde ha gjort bakom hennes rygg... Jag minns inte hennes första reaktion, men senare så ringde hon upp mig igen och skällde ut mig efter noter... Sedan bröt hon och jag kontakten - killen var hon tillsammans med ett tag till. Dock inte längre. Jag ville bara att hon skulle veta hur högt han satte troheten till henne - när han kunde be mig, hennes kompis att följa med hem när hon ändå inte "kunde få reda på något"... Jag tycker således att du gjorde rätt - och människor som Madde, Sandra och Niklas kan du vara utan!
 

Jag skvallrade oxå...

Skrivet av  Anonyma....
till en tjej att hennes kille var otrogen, bevis fanns!!! Men hon valde att tro på honom och hans manipulerande historia. Han sa till henne att jag var svartsjuk och det var därför jag höll på så....

Sanningen var långt ifrån den! Han ljög henne rakt upp i ansiktet och la skulden på mig osv.

Idag väntar de barn men han sitt intresse för andra har inte förändrats... En dag kommer allt säkert att bita honom i rumpan och då tycker jag verkligen synd om tjejen......men som man bäddar får man ligga!

Säger man inte att man inte ska skjuta brevbäraren...?! Ändå gör många det.......
 

I din sits..

Skrivet av  Sofia*
..hade jag skrivit ett brev till var och en av dessa människor. Förklarat dig och slutat brevet med att det naturligtvis är upp till dem att tro på vem de vill, men att ditt samvete är rent! Försök sedan att släppa det. De är inte värda din vänskap!
 

Du har moraliskt helt rätt

Skrivet av  Malinau
Självklart. En riktig vän har också vissa skyldigheter. Jag hoppas att mina riktiga vänner säger sanningen till mig i alla lägen, men också att de förmår vara smidiga. Att som någon nedan hålla tyst åt alla håll anser jag vara ett svek mot alla.

Sedan är det alltid lätt att vara efterklok om _hur_ du skulle ha gjort, men det får du släppa. Du reagerade och agerade i stunden, inte på något fel sätt, men uppenbarligen blev det fel. Det är jättesvårt att veta hur man ska göra, verkligen!!!

Själv hade jag nog låtit den här Sandra prata på. Efter det hade jag nog hellre vänt mig till Niklas och gett honom en möjlighet att berätta själv och om inte så skulle jag göra det. På det sättet hade jag inte svikit någon vän, men heller inte backat en svikare. Vill dock poängtera att även det kunde ha gått lika snett.

Gå vidare från detta nu. Varken Madde eller Sandra är människor du behöver i ditt liv och de förjänar dig inte. Det finns många andra som skulle uppskatta en ärlig och omtänksam person mycket bättre. Ha det så bra!
 

jag...

Skrivet av  andromeda
tycker du har gjort vad som förväntats av dig.Hur kan S tro att du inte skulle säga något till M efter som det är M du var kompis med.Tycker du ska byta umgänges krets och skaffa dig vänner som värderar din vänskap bättre.
 

Ni andra.....

Skrivet av  Ärlig eller falsk
Ni ska ha stort tack att ni har tagit er tid att svara på detta (och inte misstror mej)
Jag kunde ha hanterat situationen på ett bättre sätt, det inser jag.
Men gjort är gjort, jag kan inte ändra på det.
Det enda jag skulle önska var att Sandra och Madde slutade sprida rykten om mej och min familj, det var ju inte JAG som låg med en annan kvinnas man och utgav mej för att vara en vän samtidigt. :-/
 

Tänkbart svar

Skrivet av  Malinau
Om nu någon någonsin har kurage nog att säga något till dig (vet hur det kan vara i småhålor, har själv bott i en) så kanske du bara ska le lite och svara att livet ibland är som en roman och att på slutet får man veta sanningen. Inget mer. Så får de själva börja fundera och du kan stolt gå vidare utan att någonsin ha sagt något egentligen. För den dag som folk inser att Sandra och Madde är ena elaka intrigörer, då blir det nog bra jobbigt för dem. Kan inte låta bli att hoppas lite att de får sig en läxa.
 

Karin & Snurran!

Skrivet av  Ärlig eller falsk
Detta hände mej och mina vänner för fyra månader sedan så om det var längre tid än så sedan ni läste er histora så kan jag försäkra er om att det inte är samma situation det handlar om.
Sedan vill jag inte bli anklagad för att driva med er!!!!
Jag har hamnat i en sits som är väldigt obehaglig för både mej och min familj och då är det inte roligt att bli misstrodd här inne.
Om ni inte tror mej så ge istället f-n i att svara på mina inlägg, men börja inte anklaga mej för att ljuga om detta!!!!!!!
 

Svar

Skrivet av  Karin
Jag gav dig ett svar där jag skrev mina synpunkter, ledsen att jag inte kunde tycka att du agerat rätt och om det retade upp dig. Jag har inte anklagat dig för att ljuga, läs igenom mina inlägg igen så behöver du inte vara så otrevlig mot mig.
 

Det var denna meningen som fick mej att se RÖTT

Skrivet av  Ärlig eller falsk
Antingen är de någon som driver med oss
 

Karin.

Skrivet av  läsare
Jag förstår faktiskt att "Ärlig eller falsk" blev både förbannad och besviken på det du skrev och att du misstrodde det hela. Jag tycker DU ska ta och läsa igenom dina inlägg igen
 

Men men men

Skrivet av  Karin
Jag skrev ett svar till henne och sedan skrev jag bara att jag tyckte det var märkligt. Jag kan inte se vad som är fel med mitt svar. Hade jag inte svarat på frågan utan bara rent ut skrivit att hon/han ljuger hade det varit en annan sak. Jag har itne varit otrevligt på något sätt men däremot har jag blivit svuren åt vilket jag tycker är att inte visa respekt mot varandra. Jag har heller inte påstått att hon/han ljuger men jag har funderat på om det ligger något annat bakom efterosm jag läst en identisk historia tidigare och jag tyckte att det verkade väldigt märkligt. Om inte ni tycker att det är konstigt dvs ni har kompisar som berttäar otrohetshistorier efter att ni fikat tillsammans och de inblandade känner varandra sedan tidigare osv osv så förstår jag att ni inte reagerade.
Jag står för mitt svar och har läst igenom och skulle skriva samma sak igen men däremot åndrar jag att jag inte lade ner min del av tråden tidigare för sånt här tjaffs gör inte livet gladare och tillför inte mig något alls.
 

Svuren åt??????

Skrivet av  Ärlig eller falsk
Jag skrev att om du inte trodde mej så kunde du ge f-n i att svara.
Jag skrev inget svärord till DEJ utan la in det i en mening.
Jag har lätt att göra det när jag blir arg, ber om ursäkt om du är så känslig
 

Jag har inte sagt bu eller bä i fråga om sanningen

Skrivet av  Snurran
Däremot vet jag till 100% att jag tidigare läst om exakt samma scenario, och precis som Karin var det händelsen med fikat som fick mig att hajja till.

Vad gäller själva sakfrågan så tycker jag du gjorde rätt som berättade för din väninna om vad som försigick bakom hennes rygg, däremot borde du inte rusat dit i affekt -vilket ju är lättare sagt än gjort när det är något som berör och upprör en stark.
Så, JA det var rätt att berätta, MEN i efterhand är det lätt för mig att sitta och säga att du kunnat berätta på ett bättre sätt och gärna med mer konkreta bevis -för vem vet S. kanske ljög om affären för att hon är psykiskt störd och ville ha dig ur vägen vad gällde vänskapen med M.

Sanningshalten i det som hänt dig har jag inte ens reflekterat över och än mindre ifrågasatt däremot står jag fast vid att jag läst om exakt samma händelse för bra länge sedan.

 

Ja allt jag kan lova är att JAG inte skrivit om...

Skrivet av  Ärlig eller falsk
Det.
Detta hände för fyra månader sedan, om ni läst det efter så det så kanske det är Madde eller Sandra då.
Jag vet inget om deras internetvanor nu för tiden.
Men om det var mer än fyra månader sedan så kan jag GARANTERA er att det inte är samma situation.

Men OM det nu är så att Madde eller sandra skrivit om det, ska inte jag få skriva om det då?
Detta är en grej som är jobbig för både mej och min familj och jag ville ha några helt utomståendes synpunkter på det hela, vad är felet med det?

Jag tänker lägga ner detta nu, orkar inte tjafsa om detta mer.
JAG vet att jag inte skrivit om det förr men om nu ett par av er vill tro det så gör det då.
Lite ledsen bara för det var inte det jag ville ha synpunkter på.

Efter att ha läst alla svar så får jag väl inse att jag kunde ha hanterat allt med Madde bättre men gjort är gjort.
Jag var i alla fall ärlig och det är lätt att säga vad man BORDE ha gjort när man sitter med facit i hand.

Tack för att ni tog er tid att svara.
 

det KAN ju tänkas

Skrivet av  mia
att såna här saker har hänt mer än en gång. Och att man fikar på stan är ju heller inget ovanligt.
Nej du har väl inte anklagat henne för att ljuga, men om det antyds så kan det vara nog så jobbigt!
 

Nu..

Skrivet av  Km
kan man inte göra saker ogjorda men hade jag kunnat vrida tiden tillbaka hade jag när "Sandra" började berätta sagt att "det där är lite mer info än jag vill ha.. jag vill inte veta och inte blanda mig i".

Jag skulle helt enkelt inte lagt mig i åt endera hållet. Tyvärr blir det ofta fel när man försöker göra rätt i sånna här situationer..
 

Artiklar från Familjeliv