Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

vad ger ni karlarna i julkapp?

Skrivet av Sulan
(makar, farsor, brorsor, morbröder...)

Tycker alltid det är svårt... och i år skall jag ge min sambo en sån där otroligt töntigt karlaktig grej: En sån där "work bench". Ni vet...
Farsan får inget för jag har aldrig fått nån julklapp av honom.
Och brorsan stanna hemma över julen så han blir också utan... Men släktens tonårsgrabbar???? Skitsvårt ju! Pengar?
Svar på tråden: vad ger ni karlarna i julkapp?

Sambo o papsen...

Skrivet av  Anne
sambon får en tröja för han köper aldrig några kläder.
Papsen min får ett gigantiskt paket med korvar....
 

Ah, äkta karlpresenter!

Skrivet av  Sulan
Är det några specialkorvar eller, typ Hotdogs? *S*
 

ja nån chilivariant var det nog..

Skrivet av  Anne
starka som fan!
 

mina "karlar" får:

Skrivet av  tjejen
min pappa : tillsammans med min mamma = foto på barnen
min karl: "kokt stryk" *s* nä, vi köper nåt gemensamt i mellandagarna, typ, damsugare, tv, micor, det vi behöver... troligen nu tvbänk
barnens kusin på 14 år : 300:- i kontanter
 

mmm, sådär gör ju vi också,

Skrivet av  Sulan
köper nåt vi behöver och kallar det julklapp te familjen... (nu har vi köpt grejer och byggt vägg=eget rum till nioårsgrabben... så HAN har ju fått. Fast han måste väl ha lite annat också.)
 

Svar

Skrivet av  Lena
...Min sambo får en bok om modelljärnväg...*s* Han är barnsligt frälst i det och han har en jättefin tågbana..
Sen får han oxå en snygg t-shirt. Kan tilläggas att vi har köpt en gemensam juklapp till oss oxå...en ny frysbox.

Min pappa får en hockeybiljett till en match i elitserien.
 

Praktiskt

Skrivet av  Sulan
när "de" har intressen som kräver lite inköp då och då...
 

Inget

Skrivet av  maria65a
Köper inte julklappar till vuxna människor.
Tonåringarna brukar få mobilrefill, presentkort och liknande av mina syskon.
 

Oki, det där är ju bra

Skrivet av  Sulan
tonårsgrejer...
 

Egen reflektion:

Skrivet av  Sulan
Det är ju "tabu" att ge hushållsgrejer typ STEKPANNA till oss morsor... eller hur? Men helt okej att ge arbetsbänkar och skruvdragare till karlar!?
Lite lustigt egentligen...
 

jag tror inte att det är så

Skrivet av  LisaV
utan mer så här: en stekpanna är oftast en sak som hela familjen använder och oftast inte pga att kvinnans största intresse är att laga mat.
i de fall då man köper en workbench eller så till en man som älskar att bygga saker så anser jag det vara en mkt bra present precis som att ge datasaker till en datafrälst människa eller kläder till en modeintresserad kvinna.

om det nu är så att mannen inte har något intresse av att laga eller bygga saker så anser jag en workbench vara en lika "dålig" present som en stekpanna till en kvinna som inte har matlagning som hobby.
 

biobiljetter till tonåringarna? imt

Skrivet av  anna
a
 

Sambon

Skrivet av  Lialia
får en snygg sammetskavaj och jeans till det som han kan ha när vi går ut på romantisk middag någongång framöver *drömmer* :-)
Svärfar får Sagan om Ringen bok översatt till svenska+ kort och ram på våra barn. Brorsan får en stor chipsskål i porslin. Pappa ska få en snygg tröja+ kort och ram på våra barn.
 

Sambon får "Alien"-samlingen

Skrivet av  Tozen
på dvd (alla 4 filmerna), en av mina bröder får en dvd-film + ett bidrag för köp av dvd, den andre brodern får möjligen en säsong av "Futurama" på dvd, pappa är det inte riktigt bestämt än då han och mamma önskar sig aktiviteter i år. De har precis flyttat och insett hur mycket saker de har så nu ville de inte ha fler =)
 

mina klappar..

Skrivet av  Tina
Till sambon blir det en rätt bred pansar-länk i silver, både halsband och armband.
Till pappa blir det en bok om hund-uppfostran, till brorsan har jag köpt ett shot-spel i glas:)

Till svågern har jag köpt en parfym.
 

Tack allihop-

Skrivet av  Sulan
många bra tips ju!
 

Min sambo får..

Skrivet av  Marre
Biljetter till Hammerfalls enda konset i sverige det kommande året..

Han kommer att bli barnsligt lycklig.. =)
 

Han ska få...

Skrivet av  LenaP
...någonting som även jag har nytta av :-)
Seinfeld-boxen med säsong 1 & 2.
 

Har bara kommit på två grejer

Skrivet av  Eva E
Karl 1: Till min sambo har jag köpt två snygga tröjor. Dessutom tänkte jag köpa en ny taxikarta att ha i bilen. Hans gamla är från -91 och helt omöjlig att navigera i Stockholm efter. Alla leder o vägar är ombyggda sen den trycktes, man hamnar i Midsommarkransen när man ska till Järfälla :-)... Men tips på fler julklappar emottages tacksamt!

Karl 2: Hans pappa kommer att få tre vinylsinglar till sin jukebox.

Det är karlarna hos oss, det!
 

Vinylsinglar till en Jukebox!

Skrivet av  Sulan
*coolness*
 

Mmm

Skrivet av  Eva E
Himla nöjda är vi med den julklappen! Vi var precis i London och där är inte vinylplattan död, inte. Det fanns t o m de nyaste artisternas senaste hit:ar på vinylsinglar och -plattor! Så det var en lätt match att hitta några gamla artister på vinylsingel. Det blev the Supremes och Martha and the Vineyards (hette de så??) + ytterligare en singel till svärfar. Han kommer bli lyyycklig... :-)
 

Ingenting

Skrivet av  Protan
till maken, farsan är tyvärr inte med längre och sonen får pengar och en rakapparat.
 

Maken får en MP3 spelare

Skrivet av  Strömmen
att ha när han cyklar till jobbet.

Pappa har jag köpt absolut raggare och en bok om gamla bilar för det var hans stora intresse när det begav sig...
 

maken o pappa får

Skrivet av  saan med mathilda 0308 & mini bf 0504
min man får en pyjamas, en plånbok och favoritrakvattnet. lite trist kanske men saker som jag vet att han behöver/vill ha. funderar på att köpa byxor och en snygg tröja också. kläder eller presentkort på kläder brukar vara populärt.

pappa är svårare. jag brukar tillämpa principen att gå in på Clas Ohlsson och fylla en korg med div. i år blev det en skruvdragare, arbetshandskar, stegräknare och lite annat smått o gott.
 

Min man får...

Skrivet av  Becka
de där Sagan om Ringen-böckerna, vilket han tjatat om...
 

Min får...

Skrivet av  Fru Marmelad
...en bok om fotboll och en portfölj. Det är den enda man jag köper julklapp till.

Såg ett jättekul fotbollsspel på Designtorget, spelar de fotboll och är intresserade tonårsgrabbarna? Tänkte köpa ett sånt åt maken men jag insåg att JAG skulle få spela med honom då och det skulle inte bli kul för nån av oss *flin*. Rätt dyrt var det dock tyvärr, tror nästan femhundra spänn.

 

Min särbo får

Skrivet av  Rita
deodorant, duschcreme och rakvatten i en ny necessär i julklapp. Och så ska jag köpa en tröja + lite grejer han behöver i sitt kök, som kaffemuggar, salladsskål och lite sånt plock.
 

Egentligen...

Skrivet av  Mama-Kriti m E -02, bf 26/5.
byter vi inte julklappar men nu har jag löpt en Loggbok till fartyget som han ändå behöver. :)

Båtägare = Loggbok är alltså mitt tips.