Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

humörfråga

Skrivet av yab
kanske någon kan hjälpa mig lite - är 42 år har två barn 2+7 år och nuförtiden är jag så lättrörd - tårarna rinner jämt tycker jag lite pinsamt på skolavslutningar osv.
Övergångsåldern?? tveksam då borde man väl ha känningar för övrigt eller??
Ppiller har jag ätit och varit utan och det var likadant ändå.
Idé någon??
Svar på tråden: humörfråga

hm.....

Skrivet av  mamma
Jag är 39 och ville gråta på en konsert när de spelade "Gläns över sjö och strand". Jag har inget svar till dig utan ville bara tala om att jag känner igen mig i det du skriver.
Bamsekram till Dig
 

Ursäkta...

Skrivet av  Vardis
mig men jag måste fnissa igenkännande... Är det åldern tro? Jag har samma problem som du.. tårarna sprutar för minsta lilla. Mina egna behöver inte ens vara med för att tårarna skall rinna =))) Jag blir 40 nästa år och käkar p-piller. Fast jag kan säga att jag märkte en klar skillnad på mig själv från innan jag fick första barnet och mig själv därefter. Från att ha varit "modell stenstod" till "modell blötdjur" genom en förlossning så att säga =)))
 

fnissar

Skrivet av  yab
samma här stenstod till blötdjur!
 

Efter andra barnet

Skrivet av  Nape
Jag blev så efter andra barnet. Har ingen aning om vad som hände, helt plötsligt är jag väldigt känslosam och gråter lätt (mest glädjetårar eller när jag är rörd).

Äter inte p-piller, fyller 30 om ett par månader så det är inte övergångsåldern ;-)

Jag tycker faktiskt att det är lite mysigt. På nåt sätt så _känner_ jag mycket mer, uppskattar livet mer och kan bli så jättelycklig övet att höra en fågel sjunga. sånt märkte jag inte innan.
 

Blödig...

Skrivet av  Bejaka!
Jag skvalar hur lätt som helst nu för tiden. Avslutningar, luciatåg, vacker musik,söta barn, gulliga djurungar - allt kan få min underläpp att börja darra och mina ögon att tårfyllas.


Jag är över 40, men inte inte i övergångsåldern vad jag vet. Inte käkar jag p-piller heller, så orsaken har jag inte kläm på. Det blir i varje fall värre och värre för varje år. Stackars mina barn!
 

då är vi två!

Skrivet av  yab
kan knappt se på tv när de visar djurbäbisar eller så
 

sån är min man!

Skrivet av  IJSH
och han är bara drygt 30 och äter absolut inte P-piller;-) Han bölar för minsta lilla: skolavslutningar, skolstarter, dagisLucia, och sorgliga filmer ska vi bara inte tala om!
 

tur att

Skrivet av  yab
inte han bor ihop med mig!
 

Samma här!

Skrivet av  Katta +3
Det kom efter första barnet. Innan dess kunde jag inte förstå varför tanter grät på bröllop etc. Nu kan jag inte se en skridskouppvisning där inte ens mina egan barn är med utan att ögonen tårfylls.
 

Artiklar från Familjeliv