Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hysteriska utbrott???????

Skrivet av Anne
Min dotter vaknade igårkväll och bara skrek och vrålade som ett djur i smärta. Hon kastade sig av och an så jag kunde knappt hålla henne. Hon skrek coh skrek och skrek i flera minuter. Jag satte på en skiva och efter en liten stund lugnade hon ner sig och somnade mot min axel. Det var jätteläskigt. Hon var liksom okontaktbar i blicken. Är det mardrömmar som är så starka eller? Är det nån annan som upplevt detta? Jag var en aning lugnare denna gång, men förra gången det hände så ringde jag akuten.
Svar på tråden: Hysteriska utbrott???????

nattskräck

Skrivet av  kizze
kallas det för. Har också varit med om att mina barn skrikit på det viset någon enstaka gång. Det hände kanske bara två gånger per barn för vår del.
 

Nattskräck

Skrivet av  Kakmonstret bf 8/2
hade vår äldsta,väldigt obehagligt då hon hade dem men de lär ska sova undertiden så barnet själv lider inte,det är bara så otäckt att se.

Hon hade tillochfrån under småbarnsåren och det har växt bort nu.

Är ganska vanligt tror jag men först då vi inte visste vad det var så var det fruktansvärt att se henne.
 

Min dotter

Skrivet av  Anna
är 2.5 år och vaknar nästan varenda natt och skriker och är på gränsen till hysterisk.. Vi har lampor tända i hennes rum för att hon vägrar somna annars.. Om man ligger bredvid somnar hon dock så lätt och kan sova en hel natt..

Jag har så tungt samvete nu för jag börjar undra om jag gör fel som låter henne sova själv? Kanske jag gör något annat fel?

Hur gammal är din dotter?
 

Min dotter

Skrivet av  Anne
blir 2 i mars. Jag ligger alltid brevid henne när hon ska sova. Vi sover alla i samma rum då vi bor i en tvåa. Finns liksom inga alternativ....
Jag tycker att man ska ge barnet den närhet det kräver. Jag tror inte du gör nåt fel, men sov med henne när hon vill!
 

Artiklar från Familjeliv