Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Har ni några brister i ert föräldraskap?

Skrivet av Marie
Som ni vågar bekänna?! =)

Jag kan bekänna att jag slutade ge AD-droppar till dottern (ca 1 år nu) när hon var 6 mån, och det är helt enkelt för att jag har glömt bort det.

Ibland glömmer vi att borsta tänderna på henne.

Ibland sitter jag väl hellre här vid datorn än leker med min dotter, hon är självständig, så det brukar gå bra ändå.

I bland är vi faktiskt slarviga med läggtiderna...

Dottern blev inte ammad för att jag tyckte det var bekvämare med flaska....och orkade inte tråckla med henen när hon inte ville.... vilket jag ångrar lite i dag...

Jag köper alldeles för många vagnar och byter för ofta......

hihi... *skäms*
Svar på tråden: Har ni några brister i ert föräldraskap?

Hur många som helst

Skrivet av  Ullen61
Jag har massor med brister, de flesta beror på att jag är konflikträdd och alldeles för snäll, t.ex.:

Jag har inte vant mina killar vid att sysselsätta sig själva utan alltid lekt med dem när de velat, vilket gör att de fortfarande, nu när de är 10 och 13, har svårt att sysselsätta sig, om de inte får spela dator eller se på TV förstås.

Jag har skämt bort dem med mycket service, hjälp med att städa sina rum, läxhjälp, serverade med mellanmål, frukt, vatten, m.m. var de än befinner sig i lägenheten.

Vi är inte tillräckligt noga med att yngste sonen ska lägga sig i tid, särskilt på fredagar och lördagar. Äldste sonen kan sova länge på morgnarna, men lillebror vaknar ganska tidigt ändå och blöder sen näsblod.

Det var några saker som jag kom på just nu. Sen bryr jag mig inte om deras frisyr, hur mycket mat de äter, hur deras kläder ser ut, m.m. som nog vissa anser vara brister i mitt föräldraskap, men jag ser det mer som kvaliteter.




 

Mängder

Skrivet av  Ida & Toritrollet
Även jag är usel på att komma ihåg AD-dropparna OM jag inte gör kvällsvälling för då har jag allt samlat.

Jag slarvar med läggtider om det inte är dagis, låter henne amma vissa gånger fortfarande om det strular ihop sig ordentligt.

Toria äter ibland godis på veckorna även fast jag inte tänkt det osv...
Exemplen går att göra i oändlighet, dock finns det vissa saker jag har lovat mig själv som jag benhårt har följt och det viktigaste är att ALDRIG glömma att säga hur mycket jag älskar min gullunge...
 

oräkneliga :-)

Skrivet av  maria65a
Jag har hett temerament, jag leker inte med barnen utan låter dom delta i livet, jag har nästan aldrig gett AD-droppar, jag har aldrig väckt dom utan dom har fått ha väckarklocka från det dom började skolan, jag slutade amma 2:an när hon var 4 månader för att vi flyttade och det var enklare att ge henne flaska då, jag har skilt mig från dom tre första barnens far när dom var små och gjort dom till skilsmässobarn, jag har i peroder varit väldigt fattig så dom har inte alltid haft det "alla andra har haft", jag har tagit bort mormor ur deras liv därför att jag inte vill träffa henne mer och jag har inte alltid varit så klok som jag önskat.

Men jag har alltid ställt upp för dom och jag skyddar dom som en lejonhona :-)
 

OOOOOOO JA!

Skrivet av  Anne
Sitter också hellre vid datorn...
Glömmer borsta tänderna, var och varannan dag....
Tappar tålamodet väldigt ofta.....
Ger henne sockrade kex, trots att jag ALDRIG skulle....
osv, osv, osv
 

Artiklar från Familjeliv