Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nyårsdilemma...

Skrivet av Lisa
Vi är en gäng som alltid brukar fira ihop, och turas om att vara hemma hos varandra. Iår ska vi vara hemma hos oss. Nu är de så att 2 andra familjer som vi också brukar umgås med,men ej firat nyår med förr, har frågat vad vi ska göra..
Vi har sagt att vi ska vara härhemma med dom vi brukar fira med,men det känns taskigt på något vis att inte bjuda in även de här 2 familjerna.. Problemet är bara att det blir för trångt... 22 personer i en 3:a, varav hälten barn i variernade ålder... Hur ska man göra?? Vi får ju inte ens plats att sitta och äta allihopa.Hur skulle ni gjort för att inte såra någon.. Det är ju jättekul att folk vill träffa oss,men det är ju inte kul om det blir för trångt och stökigt heller.. Nyårsafton ska ju trots allt vara trevlig!
Svar på tråden: Nyårsdilemma...

Så långt som det

Skrivet av  71:an Nika
var möjligt så skulle jag bjuda in de andra också och försökt att tränga ihop oss. MEN....det går ju inte att trolla och det är inte så kul att sitta på toaletten att äta :)
Att klämma in 22 pers i en trea låter tufft, men kanske det går? Kolla upp hur ni kan sitta och tänk igenom det. Blir det bara _lite_ trångt, så bjud in de andra, blir det omöjligt trångt så säg till de att n inte får plats, men att du gärna hade velat att de skulle komma.
Alternativet är att någon av de nya kompisarna har det hemma hos sig om de har det större.
 

Håller med!

Skrivet av  Margut med 4:an i magen
Kanske får ni faktiskt plats? Ha "gående" bord och låt folk sätta sig var som helst.
Eller dela upp det. Duka ett större bord i vardagsrummet för 10 vuxna (om jag räknat rätt) och låt barnen sitta i köket eller ett annat rum.

Tror du att gästerna kommer att tycka om varandra? Känner de varandra sedan tidigare? I så fall tror jag att det löser sig!
Finns det hjärterum så finns det stjärterum! :-)

När svärmor fyllde jämt härom året var vi 19-20 personer (varav 15 vuxna!) i deras trea och det gick så bra så! :D
 

kolla lite

Skrivet av  Ine
med de ni brukar fira tillsammans med om de tycker det är okej att ni är alla tillsammans. ¨
Kanske någon av de andra isåfall bor större och kan ha det hemma hos sig istället? Jobbigt tycker jag iallafall om det blir väldigt trångt!
 

Artiklar från Familjeliv