Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

nu ska oansvariga jag lämna sjukt barn ensam hemma

Skrivet av mandelblomman
när anser ni att man kan göra det föressten *ler*

Min dotter har jag medvetet "tränat" i att vara själv hemma även som sjuk då man ju inte får vabba efter de fyllt 12 år.
Såklart har vi bara gjort det då hon mått rätt så bra, ex sista dagen innan hon går till skolan.
I dag ska jag åka o handla o lämna hemma kanske 1-2 timmar, hon har lite feber o ont i huvudet.
Hur gör ni andra?
Svar på tråden: nu ska oansvariga jag lämna sjukt barn ensam hemma

Tjena Mandelblomman!

Skrivet av  ...
Är hon så pass stor och mår hyfsat bra så åk och handla du, bättre att du åker själv och hon får ligga hemma och vila, annars kan hon ju bli ännu sämre!

Det är ju bara att skriva upp mobil nr vid telefonen så hon kan ringa!!

hoppas hon blir frisk snart!

Jag har lämnat min 10-åring hemma när jag har varit och handlat, men som sagt...mobilen i fickan har jag alltid haft med mig!!

Om det är någon som tycker jag är en hemsk mamma som lämnar mitt barn hemma ett par timmar....ja, då får dom väll tycka det då, rör mig inte i ryggen!!

Och det är ju som du själv skriver, din flicka är van att vara ensam och man kan ju facktiskt inte vabba efter dom är 12 år, och pengar måste man ju ha!!!
 

tack för svar

Skrivet av  mandelblomman
nä jag har inget problem alls med att lämna henne en stund o till o med en hel dag då jag jobbat o hon varit "lite sjuk".
Tror att de flesta barn i den åldern bör klara det, lite beroende på hur barnet är o hur man bor såklart.
 

skillnad på ålder

Skrivet av  NillaN
så mitt svar tycker jag inte ens behövs.... du gör dig bara löjlig nu!

ha en bra shoppingtur
 

du jag var nyfiken på hur ni andra gör!

Skrivet av  mandelblomman
varför är det löjligt?
 

med tanke på andra diskutionen

Skrivet av  NillaN
om att barn ska klara sig själva. därav!
 

nu var ju det här en annan fråga

Skrivet av  mandelblomman
Förvisso inom samma ämne om barn, trodde man fick spinna vidare på nya frågor utan att bli kallas löjlig här.
om du inte ville/kunde svara på den så hade det ju varit lätt att låta bli bara....
 

Min elvaåring...

Skrivet av  Helena
... får vara ensam hemma vid sjukdom i några timmar OM han inte har hög feber. Helst vill jag att han ska vara feberfri när han är ensam eftersom han yrar och får hörselhallucinationer som skrämmer honom, även vid rätt lindringa sjukdomssymptom.

Jag tycker man måste utgå ifrån vad ett så pass stort barn själva känner att de klarar av vid varje givet tillfälle. Ibland är de ynkligare än vanligt och då får man förstås ta det på allvar och stanna hemma.
 

min elvaåring

Skrivet av  Ada
har de senaste gångerna varit ensam hemma när hon varit sjuk. Det har gått alldeles utmärkt. Om hon själv inte velat, så hade jag varit hemma med henne. Hon har förstås inte varit jättesjuk, utan hostig och förkyld, typ...
 

Artiklar från Familjeliv