Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

störtsblödningar...

Skrivet av Mammis
Usch...

Jag har 10 dagar kvar till mens och jag har störtblödningar. Det blöder och kommer ut mycket blodklumpar. Jag har bytt binda ca 7 gånger redan och fått duscha 3 gånger. Magen värker...

Ska jag åka till gynakuten?

Svar på tråden: störtsblödningar...

Jag skulle ha ringt dem!

Skrivet av  Superwoman
Ring till gyn eller till sjukvårdsupplysningen och fråga vad de tror.

Får du inget svar eller om det fortsätter att blöda så skulle jag ha åkt in, tror jag.

Kram och lycka till!
 

Om du störtblöder

Skrivet av  Bittan
bör du i allafall ringa akuten och prata med en sköterska om råd. För mig låter det konstigt.Det är inte mens säger du för den ska du först få om 10 dagar? Nåt är det som inte stämmer. Lycka till
 

missfall??......imt

Skrivet av  ?
?
 

Ring sjukvårdsupplysningen

Skrivet av  Sofia*
Och hör vad en sjuksköterska tycker om det, eller ring till närmaste mvc, där kan du nog få en akuttid hos en gyn.
 

tack för era svar

Skrivet av  mammis
Jag ringde gynakuten och de hade 10-12 timmars kö så jag struntade i det. Idag blöder jag inte lika mycket även om det kommer en hel del.


Tack för era svar
 

Men du måste söka gyn

Skrivet av  maria
du ska inte vänta , Sök privat eller ring mvc. skulle inte vänta .
 

Du måste till gyn!

Skrivet av  mams
Säger som ovanstående, du måste in på gyn.
Vill inte måla f-n på väggen men en bekant råkade ut för smärtor och blödningar och det visade sig vara cancer.
Själv fick jag massor med blödningar när jag började med minipiller. Slutade ganska snart med dem.

Fast det där med klumpar låter ju som ett tidigt missfall. Hur som helst kan du behöva göra en skrapning, så tveka inte - uppsök läkare snarast.
 

Artiklar från Familjeliv